Alla hjärtans dag

Igår för ett år sedan (ok, i förrgår eftersom klockan hunnit bli över 12 nu) så döptes vår Abbe. Alla hjärtans dag var ifjol på en söndag, och vilken dag om inte just den dagen passar perfekt som dop för ett hjärtebarn? ❤ Det var en så fin dag och hjärtat var varmt av kärlek och tacksamhet.

Jag kan inte förstå att den lilla bebisen som där ligger i våra armar, idag springer runt och härjar och aldrig sitter stilla.

Jag vet ju inte om man brukar fira dopdagar, men Abbe fick ändå fina presenter av sin mommo och moffa och av sina morbröder (som också är faddrar) igår. Ena presenten var en bok från Project Liv, som jag blev så glad över:

lek-pyssel-och-mat
Bilden lånad från Project Livs hemsida.

Abbe har tyvärr varit snorig hela veckan, så vi har varit lite isolerade och inte träffat någon förutom våra familjer. Alltså vi har haft lite långa dagar lillen och jag. Tur att det i alla fall har varit fint väder så vi har kunnat vara ute. Vi tar inte med honom till butiker heller för tillfället, så varje gång vi ska handla får han hänga hos fammo & faffa eller mommo & moffa. Kanske i mars, om alla smittor har lugnat ner sig då, får han börja komma med oss och handla igen. Han tycker ju om att vara med överallt så det känns lite tråkigt att han inte får följa med, men ändå ganska skönt att alltid få handla i lugn och ro och sen åka hem och packa upp allt i fred ;)

Nu ska jag krypa ner i sängen. Förra natten sov förresten Abbe heela natten i egen säng, från 8 på kvällen till 8 på morgonen. Annars kommer han ju alltid med oss nångång under natten eller morgonen, jag tror det här var andra gången han sov hela natten i egen säng om det ens har hänt förr. Jag har dock på känn att det var en engångshändelse och inte någon ny vana hehe, och det är helt ok. Det är ju ändå något av det mysigaste som finns när han vill ligga på min arm och sova så nära som möjligt  ❤

2 thoughts on “Alla hjärtans dag

Kommentera

