Hemma

Så underbart att få vara hemma. Vi kom hem redan i torsdags, men jag drabbades av en sån oerhörd trötthet som bara sköljde in över mig, så jag har inte orkat blogga eller göra något annat än att försöka vila när jag haft möjlighet. Och alla Abbes nära har ju velat träffa honom, så vi har haft fullt program ända sedan vi kom hem.

Så fort vi kom in genom dörren här hemma gick Abbe raka vägen till sitt rum och satte sig ner. Han var säkert också glad över att få komma hem. Han är fortfarande rosslig och hostar en del, men annars mår han bra och är så pigg. Och äntligen äter han ordentligt! Det är vi glada för eftersom han gick ner en del på sjukhuset.

Så vi njuter av att vara hemma alltså. Jag ligger i sängen bredvid Abbe som just somnat och Simon ska fixa en sen middag åt oss. Tänk vad nästan en vecka på sjukhus kan kännas evighetslång. Och vad tacksamma vi är över att få komma hem. Jag önskar att inget barn skulle behöva ligga på sjukhus, men en så bra värld har vi ju inte.

Kommentera

