Ny utsikt


När vi blev flyttade från Barnkliniken i Helsingfors till Vasa sjukhus då Abbe var nästan sex veckor kändes det som en seger. Jag var så otroligt glad över att Abbe mådde så bra att vi kunde få komma till Vasa. Idag när det beslutades att vi skulle flytta från Malmska hit kändes det som en förlust, för det betydde att Abbe mår sämre och att han kräver mera vård. Efter en natt med ventolin/adrenalin nästan varje timme och konstant syrgas, men ändå en saturation som inte orkade hålla sig över 90, så visste vi såklart att vi skulle flyttas. Ångesten var så stor inatt så jag bara inte orkade mer, jag var tvungen att gå ut ur rummet och sätta mig i närmaste stol och bara gråta tills jag var helt tom. Och tills en sköterska kom och försökte trösta mig.

Rs-testet och flera andra virus- och influensetest är negativa, så nu känns det som att vi är tillbaka på ruta 1 igen. Lungorna är röntgade och de såg helt okej ut så vad är det för fel på honom?? Ingen vet och jag känner mig helt hjälplös. Hur kan man gå från att vara helt frisk en dag till att nästa dag bara ligga i sängen och behöva andningshjälp?

Simon åkte hit i ambulansen med Abbe, medan jag tog bilen och åkte hem via för att packa lite saker innan jag körde hit. När jag kom in var hela rummet fullt av läkare och läkarstudenter och Abbe satt i mitten och fick spira och var helt hysterisk. Jag bara kände att nej, nu får det vara nog. Tårarna tar aldrig slut och oron krampar i mig så jag har svårt att andas. Varför ska vi behöva gå genom allt detta igen, har vi inte gått genom tillräckligt?


Älskade älskade du, bli frisk ❤

6 thoughts on “Ny utsikt

  1. Har han nyligen blivit vaccinerad?
    Så hemskt vad han ska behöva gå igenom :( Kramar <3

Kommentera

