Nytt år!

Sedan jag bloggade senast har det hunnit bli december, jul, nyår och januari. Jag vet inte riktigt vad som hände hehe. Men vi blev sjuka allihopa där nångång i början på december och orken försvann. Och tiden. Vi blev i alla fall friska lagom till jul så vi fick fira en fin jul tillsammans. Den bästa julen hittills i mitt liv. Så annorlunda från förra året, då vi fick permission från sjukhuset första gången på julafton. Men trots att det var helt fantastiskt att få stiga innanför dörren här hemma efter nästan sju veckor borta, så var det ju inte jul för mig. Allt kändes så osäkert, Abbe blev ju sondmatad och vi kände honom inte riktigt ännu eftersom det bara var två veckor tidigare vi fått börja vara med honom hela dagarna. Så den julen kändes ändå tuff. Inget julpynt hade vi hemma heller (förutom två ljusstakar som Simons mamma plockat fram) och det skulle ta ännu en vecka innan vi blev utskrivna.

Julafton ifjol innan vi åkte från sjukhuset och när vi precis kommit hem.

img_1108img_1121Julafton och juldagen i år.

Den här julen var såå mycket bättre, helt perfekt! Och den bästa julklappen var helt klart att Simon har bytt jobb! Ett 7-15.30 jobb, vilket innebär inga långa ensamma kvällar och nätter för mig (och Abbe) längre *glädjetårar*. Dock så betyder det att jag inte kommer börja jobba som tänkt nu i januari.. Sedan i höstas har ju det varit planen, då jag konstaterade att jag inte orkar vara hemma längre om Simon fortsätter med sitt (nu gamla) jobb och är borta varannan vecka. Typ i samma veva konstaterade vi då också att det bästa skulle vara om han skulle byta jobb och börja ha normala arbetstider, så vi skulle få några rutiner på våra dagar. Och så blev det! Jag är såklart jätteglad, och Simon också. Men det innebär istället att jag inte börjar jobba nu i vinter, eftersom Simon är tvungen att jobba heltid då han studerar samtidigt (läroavtal) och vi inte kan tänka oss att sätta Abbe i dagvård ännu. Han är för liten tycker vi, och så är det ju såklart det här med smittorisken också. Så jag kommer stanna hemma ett tag ännu och det känns helt okej ändå. Det känns bra.

Nu märker jag att jag skriver så mycket, så kanske jag borde börja blogga igen så jag får skriva av mig?

2 thoughts on “Nytt år!

  1. Förstår att du tycker det är suveränt med ett ett annat jobb!
    Här önskar jag såå ofta att mannen skulle jobba annorlunda så de ensamma veckorna med barnen skulle utebli. Så psykiskt tungt, otryggt och jobbigt att va ensam en hel vecka lr två och ca 1-2 ggr/månad.

Kommentera

