Avbokad resa

Nu skulle vi egentligen gå runt här hemma och packa det sista för att snart köra iväg till Vasa, sätta oss på planet och flyga iväg för en veckas semester i solen. Där skulle Abbes mommo och moffa vänta på oss. Som vi hade längtat efter detta! Men livet (läkarna) ville inte som vi ville, så istället är resan avbokad :'( Barnläkaren här i stan och en läkare i Vasa tyckte inte vi skulle åka, på grund av Abbes förkylning och risken att den blir ännu värre i flyget eller på plats i Puerto Rico. Eftersom det bara är ett år sedan han opererades, så kan också temperaturskillnaden bli en påfrestning när han är förkyld. Och jag är ändå glad att vi litade på magkänslan igår och åkte in till jouren för att höra vad läkarna tycker, även om det såklart är jättetråkigt och såå ledsamt att vi inte får åka på vår resa. Men Abbe är ju viktigast och vi lyssnar såklart på läkarna. Alla provsvar var bra i alla fall och det är nog troligtvis bara en långvarig förkylning han har, så det är ju skönt!

När vi satte oss i bilen efter två timmar på jouren, så var jag så ledsen och ville bara gömma mig under täcket en vecka typ. Livet kändes så himla orättvist. Men när tårarna slutade rinna kände jag mig istället sjuk och då jag provade feber så hade jag stegring. Så ja, det var inte vår tur att få åka iväg nu helt enkelt. Tur att Abbe är så liten, så inte han behöver vara besviken i alla fall. Och det kommer ju fler resor, vi får försöka på nytt i vår. Och då ska vi hålla oss isolerade en månad innan så vi inte drar på oss några smittor :@

image

13 thoughts on “Avbokad resa

  1. Nämen va synd att ni inte slapp iväg på er resa! Men huvudsaken är ju att Abbe blir friskt och resa kan man senare :). Ni får hitta på nåt extra roligt hemma i stället.

    1. Jaa :( Men precis som du säger är huvudsaken att Abbe blir frisk, och det skulle nog ändå inte varit roligt att resa med ett förkyld barn. Även fast han är lika pigg som vanligt ;)

  2. Vad trist, kan förstå besvikelsen när ni inte kunde åka som ni hade sett fram emot! Men huvudsaken är ju att Abbe blir frisk och om du också håller på att bli sjuk så var det ju bara bra att ni inte åkte iväg (har själv varit på resa när jag var dunderförkyld och det var rent ut sagt skittungt!). Ni får göra ett nytt försök sen till våren som du skrev! En stor krya på er-kram till er!

    1. Ja, det var nog jobbigt först att ställa om sig, men nu känns det ändå bra! Vi vill ju inte riskera något och det kommer ju som sagt fler resor :) Tack!

  3. Förstår besvikelsen, men, när jag jobbade som reseledare och besökte sjukhuset på Rhodos där en mamma satt gråtandes med sin 6 mån baby så slog det mig att inte resa om det finns någon som helst risk till att ett så litet barn måste besöka sjukhuset. Hellre hemma och ok än en förstörd semester, på ett sjukhus i ett land där man ska kommunicera på knagglig engelska. Kram på er <3

Kommentera

