Så mycket som händer nu

Åh vad längesedan jag bloggat nu igen. Varje dag tänker jag att ikväll ska jag blogga men så fastnar jag framför teven istället. Måndag är typ den enda dagen på veckan som det inte kommer något att se på. Tisdag – Dicte, Onsdag – Bonde söker fru och Syrror, Torsdag – Bytt är bytt (hur kunde jag tycka det var tråkigt förr??), Fredag – Idol eller Skavlan och Lördag – Så mycket bättre. Och så har jag börjat läsa böcker igen! Så varje kväll innan jag somnar så ligger jag med ficklampan på telefonen och lyser halvt under täcket på boken så jag ska kunna läsa, utan att väcka Abbe hehe.

image

Vi har förresten fått in riktigt bra rutiner med Abbe nu tycker jag. I ungefär två (eller kanske tre till och med?) veckor har han bara sovit en gång per dag och det funkar oftast jättebra. Förutom idag då han bara sov knappt en timme såklart. Men annars så har han sovit mellan två och tre timmar efter lunch. Nattningen går också såå bra nu, han somnar oftast runt klockan 8 på kvällen (i spjälsängen) och sover hela natten tills han vill komma upp i vår säng mot morgonen. Men snart reser vi ju till Puerto Rico så då lär väl allt ändras igen..

image

Sånt vi gjort den senaste veckan är att vi fick tråkigt en förmiddag och rev ur våra två ”skrubbar”. Vi har haft en som gått från Abbes sovrum och en som gått från vårt kontor som ligger bredvid Abbes rum. Planen har hela tiden varit att riva väggen mellan dem, så det blir en stor garderob istället. Och nu är det äntligen gjort! Så vi har kört till Ekorosk, målat, lagt nytt golv och fixat nya hyllor. Så skönt att äntligen ha nytt och fräscht, det blev verkligen såå mycket bättre och mycket mera förvaring.

Här står jag i ingången från kontoret och fotar, den ingången som syns på bilderna (från Abbes rum) är alltså borta nu. Har tyvärr inga bilder på slutresultatet, eftersom jag mobilbloggar nu och jag bara har fotat med systemkameran sen allt blev färdigt. Men bra blev det!

image

Så har vi ju såklart varit till Jakob Center en gång eller två också. Här försöker Abbe charma till sig ett presentkort av Jennis, men tyvärr, vi var inte precis först i kön hehe ;) Men alltså vårt köpcentrum. Jag blir så glad varje gång jag kör genom stan nu, tänk att det äntligen är klart, det som vi väntat på i flera år.

image

På lördag har vi förresten 1-års kalas åt Abbe :’) Vi har det några dagar innan han fyller, eftersom mamma och pappa åker till Puerto Rico redan på söndag. Jag har pysslat massor och det är inte alls likt mig. Men det känns ju verkligen som något av det största som hänt mig, att få fira vår älsklings första födelsedag ❤️

image

Sen nästa veckas måndag ska vi till VCS och kolla Abbes stämband, eller vad de nu skall göra där? Vi har fått en kallelse till polikliniken för öron-, näs- och strupsjukdomar i alla fall. På tisdag fyller Abbe och på torsdag åker vi iväg till Gran Canaria. Simon jobbar bara två dagar till, sen är han ledig i tre veckor, så skönt! När vi kommer hem börjar det nästan bli ok att börja julpynta (nå, kanske jag kan hålla mig till lillajul) och jag ser såå fram emot att få fira en normal jul och få julfixa och julmysa massor i år. Tänk att vi ska få bo hemma i jul!! Åh vad jag längtar till den bästa månaden på året – december.

Så en liten update från oss. Kanske det inte tar lika länge tills nästa gång :)

Kommentera

