Åvist och kalaspyssel

Idag på förmiddagen packade jag in Abbe och mig i bilen, åkte via Citymarket och handlade lunch, och styrde sedan mot Cissis i Åvist. Alltså vet ni hur långt borta Åvist är haha, trodde aldrig jag skulle komma fram. Har nog varit dit förr, men inte med Abbe – så lite nervös var jag nog vad han skulle tycka om den långa bilresan ensam i baksätet. Men det gick riktigt bra, två gånger stannade jag på ditvägen och en gång på hemvägen :D Nå, att få hänga med Cissi och Vanessa en dag var värt den långa bilresan, hehe. 

Sedan ikväll var vi på middag hos fammo och faffa och Abbe somnade direkt jag satte ner honom i spjälsängen när vi kom hem, så trött var han. Då satte jag mig ner och började pyssla lite till hans 1 års kalas, som är den 5 november. Obs: Jag hatar att pyssla. Mest för att jag är så dålig på det och inte alls är kreativ på något vis. Men jag tänkte att lite vimplar och sånt borde jag ju kunna få ihop i alla fall.

Så nu har jag fått ihop en tårtvimpel och 20 stycken cocktailstickor med vimplar och hjärtan på som jag ska dekorera cupcakesen med. Förresten så testbakade jag enligt ett recept som hette typ ”världens godaste cupcakes” i helgen, men blev verkligen besviken för de var inte alls så goda som de utlovats vara. Så om nån kan ge mig sitt bästa cupcakesrecept blir jag glaaad :))

Ps. De fina nejlikorna fick jag av min vän Kika som kom från Vasa en dag och hängde med mig och Abbe. Vi var ute och åt middag och köpte sedan med oss glass som vi åt i soffan efter att Abbe somnat för kvällen. Så mysigt att få umgås som ”förr i tiden”, alltså före Abbe hehe. Det blir ju inte så ofta nu för tiden tyvärr.

Kommentera

