Att sova i egen säng

Åh, vågar knappt skriva det här, men Abbe sover så otroligt bra i sin spjälsäng! Han har sovit där snart två veckor och han sover hela nätterna genom nu efter några nätter av nattvakande som vi hade ett tag. Vi har också i en veckas tid även nattat honom där och det går hur bra som helst. Första kvällen tog det cirka en timme, men de senaste kvällarna har det bara tagit typ 10-15 minuter. Och ikväll nattade jag honom här hos mamma och pappa i Alex säng och han somnade direkt! Det känns så bra att vi äntligen har fått en rutin på nattningen, efter att ha nattat honom i vagnen i över en månads tid. Och jo, jag är medveten om att det antagligen kommer att komma bakslag, så jag måste ju passa på att njuta nu hehe.

Men tillbaka till att sova i egen säng. Jag tyckte ju det var så vemodigt i början, men nu känns det nog bara bra. Vi sover alla så mycket bättre såhär. Och han kommer alltid upp i vår säng på morgonen och sover en timme eller två till, så då får jag njuta av att ligga näranära och hålla om honom. Plus sovmorgon typ varje dag :))

imageAbbe läser Konepörssi hos mommo och moffa.

Imorgon ska vi till Vasa på kontroll. Men jag känner mig egentligen inte alls nervös, utan tror faktiskt att allt kommer vara bra.

2 thoughts on “Att sova i egen säng

Kommentera

