Min födelsedag

Idag fyller jag 27 år och Abbe blir 11 månader, jippie. Bara en månad kvar nu tills vi får fira en 1-åring (hjälp!) och sedan åka iväg till Puerto Rico för en vecka. Åh, på tal om det så måste vi komma ihåg att fixa passfoto till Abbe på måndag.

Jag har känt mig som 27 hela året, så det är inte så stor grej att fylla det nu faktiskt. Har varit så inställd på att det här året fyller jag 27 år, så jag har typ trott att jag är det redan hehe. Kan ju ändå känna att hjälp, vart försvann åren mellan 22 och nu?? När jag var 22 år gifte vi oss och sedan dess har det varit en dimma av barnlöshet, IVF-behandling, graviditet och så föddes Abbe och tiden började gå ännu fortare.

Min födelsedag började i alla fall på bästa vis med att jag lyfte en glad och gosig Abbe ur spjälsängen klockan 8. Nytt rekord sedan han började sova i spjälsängen förra söndagen – tidigare har han velat komma upp till oss redan mellan klockan 3 och 8. Efter lite morgongos i sängen steg Simon upp med Abbe och började dona i köket. När jag sen kommer dit så är bordet dukat för fyra och han står och gör plättsmet och vispar grädde. Strax därefter kommer mamma och pappa insjungande, med blommor, presenter och croissanter, för att äta frukost med oss. Så roligt och jag blev verkligen jätteglad för den överraskningen :)) Simon hade också köpt en skumpa som vi skålade i, som man ju bör på sin födelsedag, hehe. Perfekt morgon!

imageSedan dess har Simon dock sysslat med detta.. Väldigt passande att hyra en skylift just den helgen jag fyller år kan en ju tycka, hrrm. 

Och Abbe har råddat här inne som vanligt. Jag är så tacksam att jag får fira min födelsedag med honom, första som han är hos oss, utanför magen då. Och jag ser fram emot alla fina födelsedagar vi ska fira ihop. Speciellt hans. Kommer alltid vilja fira hans födelsedag, för det är verkligen det största miraklet att just han kom till oss och förgyllde våra liv ❤️❤️ Lilla gubben.

2 thoughts on “Min födelsedag

Kommentera

