En ny nabby påväg

Vi kommer att få en ny nabby! Åh, jag blir så glad av bra kundservice. Simon skickade ju mejl till Nabbysupport i förrgår och igår fick han svar, först att vi skulle testa radera appen och ta ner den på nytt – som att det skulle hjälpa. Men när han sen svarade att det inte hjälpte, så skrev de att de skickar en ny nabby åt oss. Så nu hoppas jag att den dyker upp i postlådan vilken dag som helst. Ska också skicka vår nabby till dem, så de får undersöka den. Tänk vad företag vinner på kundservice som det här, önskar alla företag skulle förstå det.

Så igår var en betydligt bättre dag än dagen innan. Trots att jag höll på bryta ihop på morgonen av trötthet (Abbe vakade några timmar mitt i natten) och bara slängde mig i sängen och grät när  han sov första gången. För att jag var så trött och bara ville att Simon skulle komma hem och avlasta mig lite. Sen kom Cissi och Vanessa hit och då blev jag genast gladare. Vi lekte här hemma en stund, barnen åt lunch och sen åkte vi till Kaffia – det nya caféet. Abbe härjade så jag var helt svettig så länge vi var där, vägrade sitta i vagnen (förresten har vi köpt en resevagn nu!), vägrade sitta i famnen, ställde sig upp överallt och kastade bort sin bil hela tiden. Puh, var tröttare än efter en löprunda efteråt. Nå, när vi inte orkade med busungarnas härjande längre så gick vi till Värisilmä och tittade på tapeter. En liten stund hann vi titta innan marodörerna fick nog.

Så ja, en bättre dag igår alltså. Och ikväll kommer Simon ääntligen hem.

image

7 thoughts on “En ny nabby påväg

  1. Vad bra att ni får en ny Nabby, det var ju verkligen service som heter duga! ☺
    Inte är det lätt att vara någonstans med småttingar som inte har tålamod att sitta stilla och inget är bra… Lättare de gånger man är på något ställe där det finns lekhörna och man kan parkera vildingarna där! 😀

  2. Hurudan resevagn har ni köpt? :) Vi har tänkt sälja vår nu och köpa en mindre och billigare vagn eftersom den inte används så ofta nu när jag börjat jobba, men de är så svårt att hitta nån som ändå ser stabil och bra ut.

    1. Det blev en Milla & Måns SoMa, har bara kört den på stan två gånger ännu, men den verkar nog bra! Den e riktigt stilren tycker jag och Abbe älskar att sitta i den. Dock har den väldigt små hjul, så den e kanske int den stabilaste vagnen hehe. Men funkar nog bra för stadskörning. Ett minus är att ryggstödet är väldigt kort (den ska gå som handbagage på flyg, så därför den är så liten), men om barnet bara sitter i den o int sover funkar de nog, men större barn kanske int ryms så bra att sova i den. Plus är att den va billig (149 € på verkkokauppa då vi köpt den). Du får nog komma o testa den om du vill :)

      1. googlade den och den verkar liten och smidig! :) Tack för tipset! Hör av mig om det är så att jag vill prova. Vi bor ju ganska nära er så :)

  3. Visa gärna bilder på resevagnen, känner inte alls till det märket så är lite nyfiken på hur den ser ut!
    Det är ju inte på alla ställen lekhörnorna passar för mindre barn, på många ställen finns det tyvärr bara sånt som passar för lite större barn. Och så brukar man få se upp lite om det är större barn som är och leker, de kan härja rätt vilt och förstår inte alltid att akta mindre barn. Felicia brukar kunna bli lite förskräckt om det är större barn som är alltför vilda, som t ex på Silja Line i somras.

Kommentera

