Ingen bra start på veckan

Ok, vilken jobbig dag det här har varit. Idag önskade jag verkligen Simon skulle ha ett jobb där han kommer hem på eftermiddagen. Men nu är det inte så, och han kommer hem först onsdagkväll. När jag hade satt ut Abbe i vagnen och sova i förmiddags, så startade inte nabbyn (vårt babylarm). Det finns en enda knapp på den, som man ska trycka på för att starta den och så börjar den lysa grönt. Men nepp, idag var den helt död. Tänkte att den kanske är urladdad, så jag satte den och laddas och då började knappen lysa röd (som den gör när den laddas). Sen satte jag mig vid köksbordet där jag ser vagnen hela tiden, och satt där tills jag såg att han började röra sig i vagnen. Väldigt produktiv kände jag ju mig, eller så inte! :@

Nå, nabbyn började lysa grön sen efter nån timme. Så då testade jag starta den, men den var fortfarande lika död. Så fort jag drog ur laddaren, så slocknade lampan. Alltså åh vad jag blev arg. Simon skrev ett mejl till nabbysupport i alla fall där han bad om snabbt svar och fick ett automejl tillbaka där de lovade att svara inom 24 timmar. Så jag satte Abbe i bilen och körde till Prisma för att köpa ett nytt babylarm. Nå, det billigaste kostade ju över 80 €, och som vårdledig har jag inte riktigt lust att sätta så mycket pengar på ett EXTRA babylarm, då vi ändå betalat 159 € för nabbyn.

Så jag kom ut utan. Var ändå lite glad för på hemvägen körde jag via Mekonomen för att hämta vår bilstol som äntligen hade kommit, vi har väntat på den i två månader. Först var det superlång leveranstid och sen blev leveransen bara mer och mer försenad, men nu äntligen var den här. Snälla som de är vid Mekonomen så skulle de installera den åt mig, men nej det gick såklart inte. Vår bil saknade tydligen krokar som den skulle fästas i, så vi fick sätta bilstolen i bakluckan och så får de fixa det när Simon kommer hem. Eller så får vi köpa en ny bil. Nu fick vi dra fram passagerarsätet så långt det gick, så det är inte så mycket rum där framme hehe.. Men stolen är bra i alla fall! Det blev en BeSafe iZi Plus, som vi tänkte från början. Vi gjorde som vi gjorde när vi köpte babyskydd – tog det som var i topp på bäst-i-test.se, hehe. Nånej (eller jo), läste såklart på massor också.

Så ja, ingen nabby och ingen bilstol. Simon har ju dock stort släkt, så det tog inte länge innan hans mamma levererade ett babylarm åt oss. Dock är det en sån där old school babyvakt, så får se om jag förstår mig på den imorgon när Abbe ska sova.. :o

På tal om Abbe, så har han varit supergnällig och klängig idag, så det har också varit tufft. Dock somnade han bra i tid så jag får andas ut lite. Mitt huvud bara värker. En positiv grej i alla fall (dock lite vemodigt) är att Abbe sovit i spjälsängen inatt – första natten på flera månader. Vi konstaterade att det börjar vara dags att han sover i egen säng, även om vi vill sova med honom. Men det är för trångt och han rör sig väldigt mycket i sömnen, så för allas skull kanske det är bättre såhär.. Varje natt slår han huvudet i väggen i huvudändan typ 20 gånger för att han bökar omkring så mycket, men nu får han snurra runt bäst han vill där i spjälsängen utan att störas av oss. Han sov faktiskt riktigt bra inatt (bara två gånger vaknade jag för att han härjade i sömnen), från klockan 20-07, då han vaknade när Simon steg upp. Men då tog jag upp honom i vår säng och så somnade han om efter en stund och sov till 20 före 9. Hoppas det fortsätter lika bra.

Men alltså ja. Hoppas verkligen att nabbysupporten svarar imorgon, annars kan de vänta sig ett väldigt uppjagat mejl från mig. Nu ska jag slänga mig i soffan och läsa. Och kanske äta upp Simons lakrits som han lämnat i skåpet..

imageimageEn kille som älskar att gunga och pekar på gungan genom fönstret varje morgon han vaknar.

4 thoughts on “Ingen bra start på veckan

  1. Om det är krokar som förankringsbanden ska fästas i som saknas så behöver man inte dem när man monterar bilstolen. Ingen av våra bilar har haft det men man kan trä bandet runt skenorna som framsätet sitter fast i eller också ”genom” sätet. Lite svårt att förklara men googla på tex på youtube. Där hittar man bra videor hur man kan montera.

    Lycka till med babyvakten. Fattar inte hur man klarade sig utan den förritiden!

  2. Vad jobbigt när allt bara krånglar! Hoppas ni får larmet att fungera, det är nu konstigt att inget ska hålla nuförtiden! 😕
    Här har vi också en gungfantast, det har hänt att det första man hört i spjälsängen på morgonen varit ”gugg gugg”! 😁

Kommentera

