Helgen som varit

Den senaste helgen gick så snabbt att jag inte ens hann tänka på att blogga. Alex var ju hemma från Stockholm och i fredags hade vi tacomiddag hemma hos mamma och pappa.

Abbe älskar att vara mittpunkten och trivdes såklart. Han är verkligen en liten filur som älskar all uppmärksamhet han får, skrattar när vi skrattar och gör sig till för att allas ögon ska vara på just honom.

På lördag hämtade vi bullar från Skorpan och åkte till  Jennis och Jacobs på kaffe, men det slutade med att vi var hela dagen och kvällen där och blev bjudna på middag också. Så skönt när Abbe är lite äldre nu och kan leka med andra barn (och ensam också) när vi är någonstans.

Och på söndag blev det lunch vid Friends&Brgrs med min familj, sen avslutade vi helgen hos Abbes fammo och faffa i Larsmo.

.. Ja, alltså vi har mest ätit mat, ser jag nu hehe. Men det är ju det som är livet! Mat, familj och vänner.

Simon är fortfarande pappaledig till torsdag, så imorgon ska vi ha en riktig familjedag sista dagen innan han börjar jobba igen. Vet inte hur jag ska kunna börja vara ensam nu igen hela dagarna och nätterna, när jag vant mig vid att han är hemma :Oo Abbe är dessutom fortfarande omöjlig att natta och inatt tyckte han också det var en bra idé att vara vaken mellan 1 och 3, zZzz.

Busen som ställer sig upp mot allt möjligt (och omöjligt), så det inte är en lugn stund här hemma längre. Undrar hur länge det tar innan han börjar gå.. Kan inte förstå att han snart kanske faktiskt GÅR. Min lilla stora kille <3

img_0307Hjärtat mitt.

Kommentera

