En dag i Vasa

Igår skulle vi hämta min lillebror Alex från flygfältet i Vasa på eftermiddagen, han kom hem från Stockholm över helgen. Så klockan halv 10 kom jag på att vi far till Vasa redan på förmiddagen, så hinner vi träffa lite vänner där också. Så halv 11 när Abbe skulle sova första gången, packade vi in oss i bilen och körde iväg. Abbe sov och jag och Simon lyssnade på en P3 Dokumentär (tipstips, finns superintressanta dokumentärer!). Vi kom fram lagom till lunch när Abbe vaknade så då lunchade vi på Spices. Foppa kom dit också och sen åkte vi en sväng via hans innan vi åkte vidare till Simons bror Freddi. Där lämnade vi och plötsligt närmade sig klockan 3 och Abbe skulle sova igen. Så vi lät honom sova där och hann inte så mycket mer än ge honom middag efter han vaknat, innan vi var tvungna att åka och hämta Alex. Så snabbt kan en eftermiddag gå, jag som hade tänkt hinna in till några butiker också.. Och hälsa på Kika. Nå, en sväng via H&M Home hann vi på hemvägen i alla fall.

Vi är så dåliga på att åka iväg spontant med Abbe. Han är ju egentligen så ”lätt” att ha med sig, alltid nöjd och glad, så det är inga problem alls. Och det är ju så roligt att vara iväg en dag. Speciellt för Abbe som ju älskar att träffa folk. Hans värsta rädsla för främlingar har gått över nu också, den varade i kanske två månader.. Nu hälsar han glatt på alla han ser. Förutom min mosters man, honom är han livrädd för. Igårkväll hos mamma och pappa när han kom dit så började Abbe direkt gråta, hehe. Undrar vad de baserar sin rädsla på..

Ps. Mitt telefonminne är fullt så jag har inte kunnat fota några bilder :'( Måste orka sätta mig vid datorn och flytta över alla bilder dit från iCloud, så jag kan radera några tusen bilder på telefonen. Men det är så tuungt. Det där är typiskt sånt som jag alltid skjuter upp, trots att det är så viktigt. Orkar heller aldrig flytta över bilder från systemkameran, så de bilderna hittar aldrig hit. Ska bättra mig :))

image.jpeg

2 thoughts on “En dag i Vasa

  1. Vilken trevlig dag ni hade i Vasa! Glad att Abbe inte är rädd främmande mänskor mera! Synd att vi ej kan träffa Alex denna gång! 💖-KRAM

Kommentera

