Höstlistan

Carro hade den här listan på sin blogg tidigare i veckan och listor är ju så tacksamma att blogga, speciellt för en som har lite svårt att hitta tiden och motivationen just nu.

Vad kommer du äta i höst?
Massa härlig vegetarisk mat, typ grytor och soppor. Den där spenatsoppan Carro länkade till såg supergod ut. Men i verkligheten så blir det väl en smörgås hehe.. Nämen, de veckor Simon är hemma borde vi ju hinna fixa mat i alla fall. Vill testa nya recept och komma ifrån alla tråkiga (men goda!) pasta/risrätter varje dag.

Vad kommer du dricka i höst?
Det enda jag egentligen dricker är vatten. Och te ibland. Och kanske ett vinglas i veckan. Men jag ska köpa nya härliga tesorter som jag kan mysa i soffan med i höst.

Vilken blir din favoritmöbel i höst?
Hmm, jag gissar på soffan. Och vår fåtölj.

Vilket klädesplagg kommer användas flitigast i höst?
Ja, jag tror som Carro och säger stickasockor. Jag lever ju utan strumpor från maj till september, så det ska bli skönt att snart få dra på sig strumpor/sockor igen. Rensade ju dessutom vår låda med stickasockor och organiserade om där förra veckan, så nu är det bara att välja och vraka.

Hur kommer den typiska höstdagen se ut?
Massa morgongos i sängen, frukost, mera mys i soffan, tidningar och bloggar i soffan när Abbe sover, lunch med vänner, vagnprommis och förhoppningsvis lite mera egentid för denna mamma att typ springa eller gymma på. Förresten såg jag att Arbis ordnar mamma- & barnyoga på tisdagar (13.30-14.30) med start i september. Någon som vill komma med mig och Abbe?? Jag är förresten urkass på yoga, men jag tror det skulle vara bra för min stela kropp.

Vad kommer du läsa i höst?
Bloggar och tidningar. Och jag vill börja läsa böcker igen! Har inte kunnat läsa i sängen innan jag somnar sedan Abbe flyttade in till oss och ockuperade den, men kanske jag skulle hitta tid att läsa en stund i soffan på kvällarna. Älskar böcker och har massa olästa här hemma.

Vad kommer vara din största förändring i höst?
En höst med bebis. På något vis känns det som att jag inte haft nån ‘vanlig’ vardag sedan Abbe föddes. Det vill jag ha nu. Vardag med lite rutiner, bra mat, mera träning och tid för mig själv.

Vad kommer vara din största utmaning i höst?
Att lära mig uppskatta och njuta varje dag.

Vad är det bästa med din höst?
Att jag får vara hemma med Abbe. Att jag har den möjligheten.

Vem kommer du mysa under filten med i höst?
Abbe och Simon <3

IMG_9770.JPG

Kommentera

