Sjuk igen..

Nu sitter jag här och dricker ingefärste och snörvlar igen. Vet inte hur många gånger detta år som jag varit förkyld med stegring/feber? Brukar faktiskt inte vara sjuk så ofta, så det känns inte alls bra. Simon har också varit ovanligt mycket sjuk i år. Vi vill nästan börja skylla det på influensavaccinet som vi var tvungna att ta i Helsingfors för att skydda Abbe.. Brukar aldrig ta säsongsvaccin, så är inte speciellt insatt i dem, men vi ville ju inte precis börja protestera där på sjukhuset när läkarna ville vi att vi skulle vaccinera oss.. Vi har dessutom varit extremt noga med handhygien i år och inte träffat förkylda/sjuka människor alls, så vet inte var alla virus kommer ifrån (visst är det ett virus när man har gult/grönt snor?). Abbe är tyvärr också snorig, så vi har fått stanna hemma hela dagen, förutom en snabb sväng till Citymarket efter hans ersättning. Vi som hade planerat en heldag på Juthbacka med Maddi och Laline.. :( Nå, tur att vi var dit en sväng igårkväll med mamma och pappa så jag hann köpa lite leksaker som jag var ute efter i år.

Vi har alltså myst inne hela dagen och nu sover ääntligen Abbe så jag får pusta ut. Trodde typ aldrig att den här dagen skulle ta slut. Tror faktiskt idag är första dagen som jag och Abbe inte umgåtts med NÅGON (sedan Simon började jobba), vi brukar alltid hitta på något för annars blir vi både så uttråkade.. Men mamma hade så fullt upp idag så inte ens dit har vi varit. Tur att Abbe leker så bra för sig själv nu för tiden, så jag har kunnat ligga och vila i soffan/sängen och han har nöjt hållit på med sina leksaker. Vi går ju på fysioterapi en gång i veckan nu och får ”hemläxor” som vi ska göra hemma. Och en sak är faktiskt att vi ska ligga i sängen och locka Abbe med leksaker så han klättrar på oss och kommer upp på knä. Så idag har vi verkligen tränat på just det hehe.

Tack och lov kommer Simon snart hem (han är ju alltid ledig söndagar), men han är tydligen också förkyld så får se om vi alla ligger däckade imorgon..

2 thoughts on “Sjuk igen..

  1. Hoppas ni kryat på er nu! Jag har också varit sjuk betydligt oftare än vanligt sen förra hösten, 2 ggr med feber (den första gången åkte jag t o m på en antibiotikakur och var utan röst hur länge som helst) och jag brukar nästan ALDRIG få feber! Plus flera vanliga förkylningar av varierande svårighetsgrad. Vet inte vad det kan bero på, verkar som om jag varit mer mottaglig efter graviditeten…

    1. Tack! Tyvärr är både jag och Abbe ännu snoriga.. Verkar vara seglivad sort. Ja, kanske jag också blivit mera mottaglig efter graviditeten..?

Kommentera

