Ny butik

Idag har jag och Abbe varit gående till vår nya butik. Det har funnits en Siwa typ 400 meter från oss, men Siwa blev ju uppköpt av Kesko, så nu har de ändrat den butiken till en K-Market, jee! Den blev såå mycket bättre. De hade till och med lite Hipp och Ella’s Kitchen-barnmat där. Och mera klämmisar att välja mellan. Blev riktigt glad hehe, livet som mammaledig alltså.

Alltid när jag och Abbe har tråkigt far vi gående till butiken.. En av de bästa sakerna med att bo i stan är ju helt klart att det är så nära till butiken! Hade ju dock föreställt mig att jag under min mammaledighet skulle gå in till stan var och varannan dag och det har ju hänt kanske fem gånger..

Lite bilder från senaste tiden

3 thoughts on “Ny butik

  1. Vi va o dit igår, var ju tvungna att utnyttja att man fick en gratis iltalehti, plussakort o en hink åt Olli heheh. Känd mig dock smått awkward då ja sto o tryckt in en tårtbit samtidigt som ja ”intresserat” kolla in ölen för att int behöv småprata me hon som servera… :’D

    1. Haha jaa blev löjligt glad åt hinken :’)) Hmmm men jag fick ingen Iltalehti.. Säkert för att jag prata svensk :@ å tårtan strunta jag i hehe, orka int fa dit o stå o äta nån tårta då jag int ens dricker kaffe :D

Kommentera

