Att åldras

Innan Abbe föddes var jag också den som ojade mig över hur ”gammal” jag blivit och den som inte gillade att fylla år för jag tyckte inte att åldras var något att fira direkt.

Men vet ni vad? Att åldras är ju så otroligt välsignat! Tänk att jag får leva och fylla år. Att vara frisk och kunna glädjas åt att leva är ju ingen självklarhet. Idag är jag så tacksam över att jag är frisk och över varje år jag får. Och att Abbe växer och blir äldre är också helt fantastiskt. Det finns inget jag hellre önskar.

Det är nog så otroligt tankeväckande att vara med om en nära-döden-upplevelse. Att komma till insikt att vi inte vet hur mycket tid vi har kvar, ingen vet det, eftersom vår tid faktiskt inte behöver vara förknippad med vår ålder. Visst är det ju ofta så att vår tid kvar på jorden blir mindre ju äldre vi blir, men istället för att fokusera på det borde vi glädjas åt den tid vi har just idag.

Kommentera

