Att vara tacksam

En så efterlängtad liten kille. Som kom och vände hela min värld. Som ger och tar så mycket kärlek. Kärlek jag inte trodde fanns. Som är helt beroende av att jag ger honom allt han behöver och lite till. Som utmanar mig varje dag till att vara den bästa jag kan för honom. Som jag har den stora lyckan att få somna och vakna bredvid varje dag. Som jag älskar så mycket att det tar luften ur mig på kvällarna när jag tittar på honom innan jag somnar.

imageimageOch som jag inte kan förstå att är min. ”Tänk att vi har honom, att han är vår” brukar Simon säga. Och ja, tänk att han kom just till oss. Tänk att vi bor i ett land som gjorde allt för att han skulle överleva och få vara hos oss. Jag är så tacksam varje dag. Även de dagar när livet är tungt att leva. Tänk att jag ska få ägna resten av mitt liv åt att älska honom.

image

Kommentera

