En onsdagslista

04. 05. '11 (82).JPGGammal bild från Cypern maj 2011

10 favogrejer här hemma:

– Mina böcker
– Jordgloben jag fått av mamma som hon ärvt av moffa

IMG_0243.JPGBilden är från parhuset vi bodde i 2012-2015

– Iittala Tsaikka-glögglasen jag fått av fammo
– Vårt runda köksbord i köket
– .. Och stringhyllan i köket

IMG_9013.JPG

– Allt vårt Iittala-porslin, är så glad att jag och Simon började samla på det när vi blev tillsammans
– En souvenir-tjur från Barcelona som vi köpte när vi var där sommaren 2013 med Sandra och Foppa

IMG_0250.JPG

– Vår stora soffa som vi minsann utnyttjar på kvällarna (och dagarna)
– Alla loppisfynd
– Min vigselring (som för tillfället är lite för liten hrrrm..)

Dagen efter (48).JPG

9 ord eller meningar jag ofta säger:

– Himla. Så himla myki.. Så himla bra.. Så himla trött..
– Goosegubben min (till Abbe)
– Mamma älskar dig (också till Abbe)
– Hej, hur går de? (När jag ringer åt Simon då han e på jobb)
– Alltså nee..
– Voi vitsi!
– Mammas älskade Abbebabbe
– Pusupusu Abbe
– Vad ska vi äta? (Oftast åt Simon)

8 saker jag tycker om att göra:

– Sooova
– Se en riktigt bra film/serie
– Få massage (borde ske oftare..)
– Somna i Simons famn. Nu för tiden har vi ju dock en liten buse mellan oss
– Gosa med Abbe. Önskar han skulle tycka om det lika mycket som jag gör :o
– Ligga i solen och känna hur solen riktigt värmer (bränner)

SubstandardFullSizeRender.jpg

– Resa (hatar dock att flyga och åka båt)
– Sitta med mina vänner i lugn och ro och dricka vin

IMG_1030.JPG

7 länder jag rest till:

– USA

New York 2007 (11).jpg2007 åkte vi till New York för min fasters bröllop. Jepp, det är jag som står och sveper med håret i bakgrunden.

– Thailand

20130130_180721.jpg

– Spanien
– Italien

Italien 20-25. 10. '10 (28) (Pisa).JPG

– England
– Tyskland
– Turkiet

05. 09. '11 (66).JPG06. 09. '11 (58).JPGVår första resa till Turkiet i september 2011. Sedan dess har vi varit typ 3 gånger till..? Nu tror jag inte vi vågar resa dit längre..

6 fina minnen jag har:

– Vår Stockholmsresa förra veckan!

IMG_8748.JPG

– När jag tog det positiva graviditetstestet, två veckor efter vår IVF. Vilken lycka det var! (Hehe, första jag sa åt Simon var ”jag som inte ens tycker om barn!” Still true. Älskar ju Abbe dock)
– En sommarkväll 2010, första sommaren som jag och Simon var tillsammans. Vi åkte båt ut till Köpmanholmen, klättrade upp i utsiktstornet, spelade fotboll och volleyboll och var bara så nykära och lyckliga!

20, 08. '10 (40).JPG
Den första sommaren tillsammans

– Vår bröllopsdag, en helt fantastisk dag ❤️

AGW_2889.jpg

– En sommardag för några år sedan när jag och Simon plus några kompisar åkte ut med båten till en ö där vi grillade, solade, simmade och spelade volley. Jag minns så bra känslan när jag och Ninno låg framme i båten och solade och min favolåt spelades, alltså åh vilken härlig dag det var. Och så unga och bekymmerslösa vi var hehe

10. 07. '10 @ Orrskär (11).JPG

– Tre dagar efter Abbes operation när jag, mamma och Simon gick till Barnkliniken och hälsade på honom och han var vaken för första gången sedan operationen ❤️ Detta var en fredag och vi hade senast sett honom vaken söndagen innan

IMG_3451.JPG

5 saker jag gör varje dag:

– Bäddar sängen (ifall inte Simon bäddar, jag har en tvångstanke om att vår säng måste vara bäddad på dagarna)
– Dricker ett vattenglas direkt jag stiger upp
– Pussar Abbe tusen gånger (minst)
– Borstar tänderna
– Läser bloggar

4 bloggar jag läser varje dag:

Blondinbella
Carro
Sara
Kenza
.. Och många andra svenska och finlandssvenska mammabloggar.

3 saker jag äter varje dag:

– Gröt på morgonen. Eller nej, det ÅT jag alltid förr varje dag. Nu för tiden hinner jag bara dricka en..
– .. Smoothie

IMG_8184.JPG

– Frukt (alltid ifall vi har hemma)

2 tidningar jag läser:

– ÖT
– Mama

1 sak jag gör innan jag somnar:

– Pussar Simon godnatt ❤️

Från galaxy (3).jpg

Kommentera

