Att inte vara på topp

Jag rekommenderar inte att vara sjuk och ensam hemma med en bebis. Tack gode Gud för att Abbe leker så bra för sig själv nu för tiden, så jag kan ligga bredvid och vila. Och att han sover så bra! Inatt skippade han den sedvanliga morgonersättningen vid 7 och vaknade först 20 före 9. Och då somnade han ändå runt 8 igårkväll.

Det enda vi hade som program idag var att åka till butiken för att köpa ersättning som började vara slut. Gick runt i butiken ett tag med mitt tröga huvud och fördrev tid. När jag sedan skulle fixa ersättning åt Abbe ikväll när han skulle och sova, så upptäckte jag att jag tydligen helt glömt bort att köpa det. Det räckte som tur till en gång till (vi kör fortfarande med anti-reflux ersättning, vilket är pulver), men skulle inte ha räckt till morgonen.. Fy vad jag arg jag blev på mig själv för att jag hade glömt köpa det. Kunde ju inte precis börja slänga in en trött Abbe i bilen med pyjamas på och åka till butiken, den säljs dessutom bara vid Halpa-Halli och Citymarket.. Mamma och pappa åkte till Kalajoki idag, så de kunde inte heller hjälpa, men tack och lov kunde Simons mamma åka och köpa, samtidigt som jag nattade Abbe. Hon köpte också te, tidning och mynthon åt sjuklingen, alltså mig, så snällt! ❤️

Bara en dag kvar nu tills Simon kommer hem. Det ska jag väl klara.

imageEn liten stund orkade vi (läs jag) vara ute. Så spännande att gunga tycker Abbebabbe.

Kommentera

