Våra dagar i bilder

En goosekille i lördags ❤️ När vi inte gjorde något speciellt alls. Bara  hängde här hemma och hos mamma och pappa.

Igår tog vi sovmorgon ända till klockan 10. Vilket såklart gjorde att Abbes rutiner omkullkastades, men han tog det hela med ro och sov endast en gång (en timme) istället för att sova två gånger som han brukar. Mamma och pappa kom hit gåendes på förmiddagen och tog Abbe med sig till deras. Jag och Simon följde också efter lite senare och åt lunch där. Sedan lämnade vi dit hela dagen. Mamma var ute och gick med Abbe (=försökte få honom att sova en gång till, utan framgång dock), så jag och Simon fick ligga och vila på soffan = vardagslyx.

På kvällen åkte vi med båten till Strandcamping där vi delade på pizza. Abbe älskar att vara i båten men hatar flytvästen. Både på dit- och hemvägen låg han så nöjd där framme i soffan på en filt och lekte (när han inte satt i någons famn förstås). Han tyckte det var så spännande så han var vaken ända till efter klockan 9 på kvällen när vi kom hem, då hade han varit vaken sex timmar i sträck. Vet inte hur han orkade, max brukar nog vara 4-5 timmar.

Imorse väckte jag Abbe 20 över 9 så inte den här dagen också skulle bli knasig med hans rutiner (han hade nog ätit en gång klockan sju, men somnade genast om då). Jag var inställd på en hemmadag (Simon åkte på jobb), men så undrade mamma om vi kommer med till Fäboda på lunch. Så jag packade skötväskan så vi skulle klara oss några timmar och när Abbe vaknade från förmiddagsvilan åkte vi dit med mamma och pappa. Det var så varmt och härligt och Abbe uppförde sig exemplariskt, vilket han typ alltid gör när vi är någonstans. Han älskar verkligen när det händer saker runt honom den killen.

När vi ätit gick vi ner till stranden. Dock blev det så molnigt efter en stund, så när Abbe skulle sova gick vi upp och drack kaffe och åt en kokosboll. Lyckades sedan flytta över Abbe i bilen där han fortsatte sova över en halvtimme :o Mamma och pappa åkte via Jysk, sedan vaknade Abbe så vi följde med in till Prisma och handlade lite.

Sedan åkte vi hem, åt en sen middag och lekte på golvet läänge (helt otroligt vad bra han leker själv nuförtiden!), åt gröt, badade och nu sover Abbe och jag dricker finrexin. Jag hade stegring när vi kom hem ikväll och jag brukar faktiskt inte ta värkmedicin om jag inte ligger typ halvt död (med mensvärk eller dunderhuvudvärk), men är man ensam med en 8-månaders kille ännu två dagar så har man ju inget val.. Kände redan imorse att jag hade sjuk hals och så börjar det alltid för mig. Först sjuk hals, sedan kommer febern. Hoppas dock det blir en kort sjuka denna gång och att det drabbar endast mig, för på torsdag får Simon semester och då har vi inte tid att vara sjuka!

Kommentera

