Hemma

Igår på eftermiddagen landade vi i ett regnigt och dystert Kronoby efter vår lilla minisemester. Och redan idag är jag så tillbaka i vardagen att dagarna i Stockholm känns som en dröm, något som aldrig hände hehe. Vi hade det verkligen så härligt! Inte så mycket sömn och vila kanske, men ändå tankade vi energi genom att bara umgås och få rå om oss själva. Så fort planet lyfte i tisdags så försvann liksom mamma-Ida och jag var bara Ida, så härligt och befriande att få vara huvudpersonen i mitt liv igen för nån dag. Även om saknaden efter Abbe gjorde sig påmind hela tiden.

Så vad gjorde vi då? Tisdagen har jag ju skrivit om redan. På onsdagen gick vi också på stan hela dagen, köpte lunch på Joe & The Juice som vi åt i en park i solen, shoppade lite mera och fikade innan vi till slut landade på hotellrummet. Där drack vi massa skumpa och tanken var ju att vi skulle ut och äta middag (som vi missade dagen innan pga så sen lunch), men vi blev så mätta på skumpa och det blev så sent, så efter en drink på hotellets takterass åkte vi till Marie Laveau istället. Efter det tog vi taxi vidare till Slakthusets takterass vid Slakthusområdet för att dansa lite. Det visade sig vara ett superställe, speciellt om man gillar hiphop (jag gillar dock mera house), men stämningen var så härlig och det var massor med folk.

Vi missade dock sista tunnelbanan hem sedan, så det slutade med att vi tog bussen till hotellet och hämtade mat på ett litet kebabställe som vi åt på rummet haha. Så gick det med vår middag! Och precis när vi hade satt oss ner med maten skickade Anniina åt oss att hon hade fött en liten kille, typ samtidigt som vi dansade på en takterass i Stockholm. En liten liten killkompis till Abbe.. ❤️

imageimageimageimageimageimageimageimageOk, resten av bilderna ser ut såhär..

Trots att vi hade det så roligt var det nog underbart att komma hem och träffa Abbe! Simon åkte till jobbet igårmorse, så igår fick Abbe hänga med mommo hela dagen tills jag kom hem. När jag kom dit så satt han glatt i moffas famn och lekte, han viftade bara lite extra på armarna när han såg mig. Kände mig inte supersaknad precis.. Dock straffade han mig inatt för att jag varit borta och vakade i en timme klockan fyra (han brukar aldrig göra det).

image

Nej men alltså, en härlig minisemester hade vi nog. Nästa år åker vi till Köpenhamn.. Eller kanske New York hehe.

Kommentera

