Lördag med loppisrace och annat

I helgen har vi varit på loppisrace i Purmo, min mammas hemby. Har så fina minnen från min mommos och moffas där, så jag känner mig alltid så ”hemma” på något vis när jag kommer dit.

Abbe var också med såklart och hängde i vagnen och moffas famn.

Så har vi busat här hemma. Abbe är betydligt nöjdare nu än för typ två veckor sedan. Det har ändrat mycket faktiskt. Nu för tiden kan han ligga ganska länge och leka för sig själv – så länge vi håller oss i närheten alltså, att försvinna ur sikte går ju inte för sig. Men det betyder att vi lite kan pusta ut även när han är vaken och typ läsa en tidning mellan varven. Nöjdast är han fortfarande om han har mycket folk runt sig och får mycket uppmärksamhet. Att bara sitta hemma med mamma och pappa är inte så spännande alltså.

imageHos Abbes fammo och faffa har vi också varit.

Igår somnade Abbe redan klockan sju (och han sov till åtta imorse! Med en matpaus halv 7, han sov nästan 12 timmar i sträck alltså. Rekord hittills, max 11 är ju det vanliga), han var så trött efter allt program. Simon började då köra med en jordfräs på bakgården, en stor del av den är nämligen helt ihopväxt, plus att vi hade ett gammalt jordgubbsland där. Det var också så ihopväxt och växte bara massa ogräs där, så nu ska vi så gräsmatta istället. Och typ bygga en sandlåda. Men mera om det en annan dag.

image.jpegHelgens bästa fynd. Helt gratis faktiskt! Dock inte från Purmo.. Därifrån kom jag bara hem med en kokbok och den bruna flaskan ovan.

Jahapp, nu vaknade Abbebabbe. Han somnade vid åtta, men är fortfarande snorig, så för en stund sedan droppade jag näsdroppar och försökte suga med nässugen och det väckte honom tydligen.. Så nu är han såklart världens piggaste. Simon försöker få honom att somna om nu, men det låter inte riktigt lovande dock. Nå, annars får han komma upp och titta fotboll (om Simon får bestämma) eller Friends (om jag får bestämma) med oss.

På tisdag åker vi ju förresten till Stockholm!! Är helt pirrig. Imorgon ska jag till stan och köpa något att ha på mig. Mina slitna hemmakläder med matrester och snoro på får inte följa med, utan jag behöver något nytttt.

One thought on “Lördag med loppisrace och annat

Kommentera

