Vår midsommarhelg

imageMidsommarafton åkte vi båt ut till Köpmanholmen var Simons mamma och pappa hade hyrt en stuga. (Nepp, flytvästen var ingen hit så den fick endast följa med som handbagage denna gång)

Abbe var så nöjd och glad hela dagen och vi verkligen njöt av honom, vädret och livet ❤️ Vi åt god mat och bara slappade. Abbe sov också så skönt ute i havsluften. Gosigaste killen vår!

imagePå kvällen åkte vi till villan (mina kusiners) i Pörkenäs var vi nattade Abbe, så åt vi (igen) och kastade hästsko ända tills det blev natt då vi åkte hem.

På lördagen gjorde vi inget speciellt, bara hängde hos min mamma och pappa på eftermiddagen. Min lillebror Alex var nämligen hemma från Stochholm.

Söndagen som också var varm och skön var även den en såå härlig dag! Vi lunchade på Strandis med min familj, hängde på terassen hemma hos oss och badade och på kvällen hämtade vi mat och åkte till Pörkenäs-stranden med Jennis och Jacob + barnen.

Nu jobbar Simon i Åbo och Abbe är snuvig :( Han är tvungen att sova i spjälsängen (om jag nu låter honom sova där hela natten, förra natten tog vi tillbaka honom efter en halvtimme, jag var helt gråtfärdig då redan), för i den får vi upp huvudändan så han har det lite lättare. I övrigt är han hur pigg och glad som helst och äter också bra. Så jag hoppas och ber att det inte blir värre än lite snuva!

One thought on “Vår midsommarhelg

Kommentera

