En evighetslång nattning

Alltså nej hörni, nu checkar jag ut över midsommar! Är helt slut efter flera timmars nattning. Eller jag vet egentligen inte vad man kan kalla det, för Abbe somnade nog helt som vanligt innan klockan åtta och jag fick ääntligen pusta ut i soffan efter att jag städat bort dagens kaos. Men efter en halvtimme grät han till och efter det började han ligga och vända och vrida på sig i sängen. Han höll på hur länge som helst (i sömnen) och till slut vaknade han såklart. Jag försökte med allt möjligt så han skulle somna om, men icke. Vädrade, gav värkmedicin (tänkte att det var tänderna som bråkade), gav mera mjölk, låg näranära och höll om honom, höll honom i famnen.. Inget hjälpte! Han ville inte ligga på rygg, inte på mage, inte på höger sida, inte på vänster sida, inte i famnen. Till slut var jag så frustrerad så jag gick ut och lät honom ligga där i sängen och hålla på. Nå, efter en stund gick jag in igen och lade mig nästan över honom och andades riktigt tungt och strök honom över pannan, DÅ somnade han! 25 före 11. Alltså nää.. Han brukar aldrig hålla på sådär. När han somnar för natten så sover han alltid till morgonen (som kan vara antingen klockan fem eller sju beroende på när han kommer på att han är hungrig, han somnar dock alltid om sedan och vaknar ‘på riktigt’ mellan 8 och 9), så jag hoppas verkligen inte att det här är någon ny grej.

Så dit for min egentid ikväll.. Och alla med barn vet hur skön den där stunden när barnet/barnen somnat för natten är, hehe. Men nu lämnar jag alltså bloggen över helgen och hoppas ni har en riktigt fin midsommar och helg! :)

Var ute och gick i mina gamla hoods i Sundby igår så länge Simon tvättade båten som varit på vinterförvaring där.

En liten gullis! Som fick en flytväst igår.

imageBus med Clara ikväll.

Kommentera

