En helg med bara mat och ny fåtölj

Min helg gick typ ut på att äta. I fredags laxcheesecake och rabarberpaj hos oss, lunch hos mamma och pappa i lördags, pizza hos Jennis och Jacob på kvällen och igår hade vi Dennis och Sofia här på mat. Har stått massor i köket den här helgen och det är inte så vanligt, hehe. Men ganska roligt ändå!

I lördags var jag och mamma till Jysk och jag som aldrig spontanshoppar något dyrare kom hem med en fåtölj. Jag har spanat så länge på en dyrare liknande fåtölj, så när jag såg den här budgetvarienten så var jag tvungen.

Så nu har vi ännu fler sittplatser i vardagsrummet! Och äntligen en fåtölj att sitta i framför spisen. Måste ju passa på att köpa sånt vi ‘behöver’ nu, för i augusti går jag ju på vårdledigt..

2 thoughts on “En helg med bara mat och ny fåtölj

  1. Ja, som vårdledig är det ju tyvärr rätt knapert och finns inte utrymme för en massa utsvävningar… 😞 Ibland kan jag må riktigt dåligt över att inte kunna köpa något extra om jag ser något fint till hemmet, trädgården eller Felicia (värsta i-landsproblemet typ, haha!), och kan också ha dåligt samvete för att jag inte kan bidra mer till mat, räkningar och andra utgifter. Så mitt tips är att försöka lägga undan så mycket som möjligt innan man blir vårdledig ( om man inte har madrassen full med stålar, haha!), önskar jag själv hade lagt undan mer…

    1. Jaa jag fasar nog lite för hur vi ska få ihop det, men vi måst prioritera annorlunda bara. Som tur har vi sparat mycket pengar, så vi har att ta ifrån ifall det kniper. Jag öppnade också ett ”mammaledighetskonto” för nåt år sen dit vart jag satt undan så jag ska kunna lyfta pengar därifrån i tex ett år som vårdledig. Så det känns tryggt!

Kommentera

