Ett foto i timmen

Igår morse när jag satt och gav gröt åt Abbe kom jag på att jag ska göra ‘ett foto i timmen-inlägg’. Har tänkt det så många gånger, men kommer ju aldrig ihåg att fota hehe. Nå, igår så kom jag faktiskt ihåg att fota sedan resten av dagen, helt otroligt!

Såhär såg alltså den 15 juni 2016 ut för mig:

image08:21 tycker Abbe det är dags att vakna. Egentligen har han nog tyckt det en halvtimme redan, men då mamma är så trötttt.. (För vi har ju nog varit vaken klockan fem också och ätit). Vi ligger dock och drar oss en stund (jag), som varje morgon.

image09:01 Abbes frukost, mammas frukost och ett råddigt köksbord. Det slutar med att jag häller ut halva smoothien efter en halvtimme när den blivit varm och inte är så god längre. (Jag vet, hur kan jag inte ens hinna dricka en smoothie?!)

image10:33 sitter vi i bilen och jag har lyckats fixa sallad (så länge Abbe tittade på Babblarna, inget Årets mamma-pris till mig inte), packat för en hel dag borta, klätt på oss båda, borstat tänderna, gett Abbe ersättning och fått in allt i bilen med nerverna i behåll. Alltid lika svettigt.

image11:31 äter vi lunch hos Carro, som är chockad över att jag nöjer mig med att fota bara en bild av maten, hehe.. Ser nu att jag helt glömde bort att äta bröd! Så är det när man sitter med en liten en i famnen.

image12:19 har alla barn och mammor ätit och barnen sitter alla tre snällt och leker, jepps!

image13:30 skiner solen och Elisabeth blåser bubblor.

image14:02 är vi ute och går i det härliga vädret.

image15:05 är vi tillbaka vid Carros efter en kaffepaus hos hennes mamma och pappa som bor så himla fint nere vid hamnen.

image16:10 står jag i mammas och pappas badrum och ska äntligen duscha. Sedan senaste fotot har jag hunnit lämna Abbe med hans morbror och åka hem ett varv efter kläder till mig och mat till lillen. Abbe ska nämligen få vara med mommo (som nu kommit hem från jobbet) och moffa för mamma ska iväg till Pavis. (Obs: ytterst sällsynt selfie)

image17:42 sitter jag vid Pavis och har just fått in en Toast skagen. Den var jättegod.. Men 25 €? Det var egentligen en förrätt (kostade då typ 12,50 kanske), men jag bad om att få den lite större, eftersom jag tyckte de såg så himla små ut när jag såg en. Och jag var såå sugen på räkor så jag kunde inte tänka mig att äta något annat.

image18:45 är jag fortfarande på Pavis och äter nu min efterrätt. Helt okej, men inte så god som jag föreställt mig.

image19:07 och samma ställe hehe. Såå varmt och härligt! Och en måste ju passa på liksom..

image20:50 sitter jag i Sofias bil som är snäll och kör hem mig efter en fin kväll.

image21:24 tar jag och Simon (som äntligen är hemma från jobb!) ut det sista av denna soliga kväll.

image.. Och resten av kvällen tillbringas som vanligt här.

3 thoughts on “Ett foto i timmen

  1. […] Igår var en rolig dag! Vid 11 kom nämligen Ida och Betti hit med sina småkillar Abbe och Oliver. Vi hade bokat in en lunch så på morgonen slängde jag ihop en tacopaj, Ida hade med sallad och Betti hade fått äran att ta med melon. Mer än så litar jag inte på hennes cookingskills. Det blev lek, promenad, kaffe vid mammas (haha ofta man tar med sina vänner på kaffe till sina föräldrars! Ja men jag gör det för det är så härligt att sitta och dricka kaffe där vid mammas.) Vill du läsa mer om träffen med Ida och Betti så kan ni läsa Idas inlägg här! […]

  2. Kul inlägg! Vad har du för telefon och är du nöjd med den? Och vilken fin vit väska :)

    1. Tack! :) Jag har en iPhone 5S och jag är nog nöjd! Det enda negativa är att kameran inte är så bra.. Och jo, väskan är fin o tyvärr inte min hehe.

Kommentera

