Om jag inte hade barn

Sånt jag skulle göra om jag inte hade barn:

  • Ha massa spontana vinkvällar med vänner.
  • Vara vaken en hel sommarnatt och se solen knappt gå ner för att sedan gå upp igen.
  • Ha skumpa-picknick med Simon vid havet.
  • Ha en låång sovmorgon och ligga i sängen hela dagen.
  • Åka iväg på en hotellnatt med Simon.
  • Köra till Haparanda för en dag.
  • Vara ute (i solen!) en hel dag. Äta frukost ute, luncha ute, äta middag ute..
  • Ligga i sängen och kolla Friends innan jag somnar på kvällen. Åh, det gjorde jag och Simon alltid innan en liten kille invaderade vår säng. Det var också vår flykt från den jobbiga vardagen i Hesa.
  • Åka till USA och resa runt där i några veckor.
  • .. På tal om resemål, åka till Thailand igen!
  • Sova med fönstret öppet.
  • Åka och fiska en sommarkväll.
  • Resa utomlands med Simon + vänner.
  • Ha låångfrukost, typ i flera timmar framför tvn. I Lugn och ro.
  • Åka till Vasa och ha sleepover med Kika och Ninno. Och dricka massa vin.
  • Cykla till Pavis en varm sommarkväll.
  • Flytta till Stockholm.

Det bästa är ju att nästan alla punkter kan jag göra i alla fall. Och vilken tur att Abbe kompenserar för det jag inte kan göra just nu.

Thailand 2013 (173).JPGIMG_20121231_231324.jpgIMG_20120610_193942.jpg20130822_163516.jpg20130728_025952.jpg20130714_183341.jpg20130709_233008.jpg20130130_181004.jpg2012-07-29 00.08.03.jpgIMG_1017.JPGThailand 2013 (1067).JPGIMG_1042.JPGIMG_1334.JPGIMG_1387.JPGIMG_1342.JPGIMG_0753.JPGIMG_1415.JPG

7 thoughts on “Om jag inte hade barn

  1. Ja, listan på vad man skulle göra om man inte hade barn kunde göras hur lång som helst… Jag skulle t ex
    * Gå på sena kvällspromenader och göra sena cykelturer med Kalle
    * Gå på bio mer än en gång i året
    * Gå på teater
    * Göra dagsresor t ex över till Umeå och shoppa
    * Åka och hälsa på min kompis som bor långt bort och hitta på något tillsammans med henne
    * Vara uppe hur sent som helst
    * Sova lääänge och stiga upp när jag vill
    * Äta frukost ute i solen när det är varmt
    * Slappa i solen med en tidning dagarna i ända
    * Åka på någon weekendresa
    * Resa på tumanhand
    * Gå ut och äta vart vi vill
    * Gå på stan hela dagen
    * Läsa intressanta tidningar på biblioteket i flera timmar
    * Ligga i sängen och sova och vila hela dagen när jag är sjuk

    osv osv… 😀 Vissa saker går ju att göra ändå, en del med lite planering, andra får man nog inse att hör till förgången tid…

  2. Kom ihåg hur liten tid av livet barnen är små <3 snart är di stora och följer inte med någonstans längre, skulle ändra på listan å skriva "allt jag kan göra med mina barn " :) inget illa menat men man inser hur otrooooolit liten tid barnen är små å speciellt med ett hjärtbarn då man hela tiden väntar di ska växs till sig å kanske allt då ska repa sig å vips nu e vår kille 5år och vi har bara ett år ti förskola, sedan skola osv! Just hemkommen från en resa med barnen å de va så ljuvlit, resa på deras vilkor upptäcka nya saker me deras ögon ja bara njuta av dessa små <3

    1. Tack för din kommentar <3 Vet vad du menar och jag uppskattar nog vardagen med Abbe också. Poängen med detta inlägg var att öppna mina ögon att det mesta faktiskt är möjligt att göra även när man har barn. Och jag längtar efter allt roligt vi kommer ha med Abbe :)

Kommentera

