Att äta och sova

Dit for den helgen och nu är Simon tillbaka i jobb och jag och Abbe på tumis igen. Igår åt vi hela dagen. Först söndagslunch hos Simons föräldrar och sedan på Friends&Brgrs med Jennis och Jacob och barnen. Testade deras veganburgare, men den var inte supergod tyckte jag.

Är som vanligt urkass på att komma ihåg att fota så det här är de enda bilderna från igår.

Idag har vi lunchat med hela mammagänget = Jennis, Anniina och Maddi + barnen. Så härligt väder ute och nu fick vi testa sittdelen på stan för första gången. Med sommarsuffletten på också, som jag beställde för ett tag sedan. Har dock ingen bild på det.. (Såklart).

image.jpegMen en bild från när Abbe hälsade på sin mommo på jobbet på eftermiddagen. Han tyckte det var kul i ungefär 10 minuter. Ganska länge ändå..

Nu ska jag krypa ner bredvid den här lillkillen med de konstigaste sovställningarna. Det är förresten ingen skillnad hur långt ner mot fotändan jag lägger honom, han kravlar alltid upp med huvudet mot väggen.. Hade tidigare ett täcke ihoprullat mot väggen, men blev så nojig för kvävningsrisken. Så ja, förutom att jag svänger tillbaka honom till rygg x antal gånger per natt (ibland fattar han inte att lägga ner huvudet på sidan när han svänger sig till mage, utan lämnar med huvudet uppe i luften och börjar grymta/gråta – så då svänger jag honom, annars har vi nog börjat låta honom sova på mage), så drar jag ner honom från väggen också.

Vi har funderat lite på att flytta honom i egen säng.. Främst med tanke på säkerheten då. Men varken jag eller Simon vill egentligen. När började era barn sova i egen säng, ifall de sov med er först? Abbe sov ju i egen säng först, men började sova med oss för några månader sedan.

4 thoughts on “Att äta och sova

  1. Adèle sov med oss tills hon var 1 år och 3 månader, efter det börja hon sova i egen säng och det är så skönt! Plötsligt finns det så mycket rum i sängen, men om hon vaknar på natten får hon nog komma över i vår säng och det är ju också mysigt att ha dem där fast de kanske bökar lite väl mycket ibland ;)

  2. Ian sov med oss (eller rättare sagt i sin säng som stod tätt bredvid vår utan ena sidan, som en förlängning av vår säng när det ofta blev trångt för att storasyster också kom i vår säng under natten), ungefär till 6 månader då började han stå upp och krypa iväg så av säkerhetsskäl fick han börja sova i egen säng en bit från vår säng. Men vaknar han på natten tar jag honom 9 av 10 gånger till oss. 😊 fyller 1 i juli.

Kommentera

