Storm

Efter mitt inlägg om att lämna sitt barn, så kom jag ju fram till att ja, jag måste börja lämna hemmet själv någon gång också. Annars kommer jag bli galen. Så igår övertalade Simon mig att åka utan Abbe på frukost till Jennis. Egentligen skulle de båda två följa med, men Simon har blivit sjuk, så han fick stanna hemma med Abbe då. Och vet ni, det var så sköönt! Att få sitta i lugn och ro. Prata i lugn och ro. Äta i lugn och ro. Det händer ju typ aldrig annars. Och Abbe hade såklart varit hur nöjd som helst här hemma. Mycket nöjdare än när han är hemma med mig.. Kanske han också behöver en paus från mig ibland, hehe. Idag har jag redan planerat att jag ska åka och handla själv.. Får se om jag kommer mig iväg.

Jennis hade fixat så lyxigt åt oss.

Abbe med sin moffa senare under kvällen.

På kvällen åkte vi till mammas och pappas en stund. Det började blåsa då redan och eskalerade inatt när jag skulle börja sova. Låg först och tänkte på hur mysigt det är när regnet smattrar mot taket (älskar att somna när det regnar) och hur trygg jag är inne i vår sköna säng med Abbe och Simon bredvid mig. Sedan började blåsten påminna mig obehagligt mycket om alla stormar i Helsingfors i november och december ifjol. Då jag låg i Mc Donalds-huset i vårt rum på andra våningen och lyssnade på stormen utanför,  grät, och tänkte på hur Abbe hade det, om han skulle överleva natten, hur jag skulle kunna sova, varför det här hände oss.. Jag tänkte på de som låg trygga hemma. Nu ÄR vi tryggt hemma. Men magen drog ihop sig och hjärtat värkte när alla känslor kom tillbaka.

Imorse när jag vaknade stormade det fortfarande och helst skulle jag inte ha velat gå ut alls, men vi var tvungna att åka till barnpoli för att få Synagis-sprutor. Förhoppningsvis de sista för i år. Tänk att Abbe inte blivit sjuk trots alla smittor som gått i år! Helt otroligt. Det är ju såå många som varit sjuka, men ändå har han klarat sig. Tack gode Gud för det.

imageJag minns lättnaden att få vakna till soluppgång efter en stormig natt. Lättnaden att få ringa och höra så Abbe mådde bra. 

Kommentera

