Dagens

Imorse vaknade Abbe redan halv åtta och trodde vi skulle stiga upp (haha, måste tillägga såhär i efterhand bara att halv åtta kanske inte är speciellt tidigt, men han brukar faktiskt sova till 8-9-tiden, så därför känns halv 8 tidigt :D). Han brukar dock alltid somna om, men nepp, inte imorse. Till slut fick jag ge med mig och stiga upp med honom. Snäll som jag är lät jag Simon sova vidare. Plus att jag bakade scones också. Hann precis få in dem i ugnen innan Abbe blev uttråkad.

Somnade allt för sent igårkväll och har varit såå trött idag. När Simon matade Abbe i sängen somnade jag bredvid dem och sov typ en halvtimme, så.otroligt.skönt. Ville aldrig stiga upp.

Idag har vi äntligen bytt till sittdelen på vagnen! Vi har dragit ut på det så länge, eftersom senast vi provade för någon vecka sedan, verkade Abbe inte alls trivas där. Men idag gick det hur bra som helst och han somnade nästan direkt vi gick ut. Bästa är att han inte kan hålla på svänga sig på mage hela tiden i den, eftersom han dels sitter fastbältad och dels så är sittdelen utformad så. Så är det ju så roligt att vi kan gå ut nu när han är vaken så får han sitta och se sig omkring.

image.jpeg

Alex har kommit hem och vi har druckit skumpa hos mamma och pappa. Alltid så härligt på deras terass. Abbe trivs ju också alltid när det är mycket människor kring honom.

Imorgon har vi bara roligt program, Adrians studentfest på eftermiddagen och sedan kommer Kika och Jan till oss på kvällen. Vi borde ta fram grillen.. Och jag borde se ifall någon klänning går på mig.

Älskar när det är så varmt så man kan gå barbent och barfota. Min barfota-säsong startar i maj och slutar först i september. Det enda negativa är att jag alltid har smutsiga fötter och ben fulla av blåmärken på sommaren. Inga vackra sommarben här inte. Men det ska väl bli kallare från och med imorgon? Jag tror dock att vi kommer få en fin och varm sommar. Det brukar alltid vara fint väder när jag har semester och i år har jag ju ”semester” hela sommaren, hehe.

image.jpegVärldens goosigaste ben och fötter har denna lilla kille dock ❤️ Bilden är från igår när han fick sova i garaget när det var så mycket ljud ute.

4 thoughts on “Dagens

  1. Skönt att det gick bra att byta till sittdelen nu! Säkert lite svalare i den också nu när det varit så varmt 😊 Här vaknade Melker 05 idag, svårt att vara på bra humör den tiden 😅

    1. Jaa så skönt! Idag var det ju kallt dock :( Haha jaa 5 e nog alltför tidigt! Hoppas Abbe fortsätter läänge med sitt mönster att vakna 8-9 :D

  2. Felicia var inte heller förtjust i sittdelen till en början, det tog några dagar innan hon vande sig. Jättebra att kunna sitta och följa med när man är vaken tycker hon numera. 😀 Fast det hade ju sina fördelar med liggdelen då man skulle sätta ner en halvsovande eller sovande baby utan att behöva krångla med bälten och riskera att hon vaknade… 😆

    1. Joo, han var nog lite skeptisk till först, men redan idag sov han längre än vad han gjort på flera veckor dagtid :) Men det där med att flytta babyn till sittdelen kan nog faktiskt vara lite knepigt, men det händer ändå inte så ofta att vi behöver flytta honom.

Kommentera

