Första juni

Tänk att det är juni redan! Idag har vi varit hemma med Abbe i fem månader och en dag. Och om en vecka blir han sju månader. Tiden går så fort, men ändå inte. Det känns ändå som att vi varit hemma en evighet och att sjukhustiden inträffade i ett annat liv.

Hursomhelst så sover äntligen busen och jag har tid att sitta i solen och blogga. Men precis när Abbe somnade gick såklart solen i moln.. Nå, den kommer väl fram igen lagom tills han vaknar. Vilket inte borde dröja så länge med tanke på hur mycket ljud grannbarnen har. Vill bara ropa ‘kan ni vara tyyst‘ åt dem, men de är ju bara barn hehe.. (Jepp, nu vaknade Abbe på grund av allt ropas. Förde honom till baksidan och han somnade tack och lov om. Alltså ibland vill jag bara flytta ut i skogen i ett hus utan störiga grannar som klipper gräs eller annars bara finns (hehe), men fördelarna i stan är ändå så många.)

Tack och lov att Simon äntligen kommer hem ikväll i alla fall. Denhär veckan som han varit borta och jobbat (han jobbar ju alltså torsdag-lördag, ledig söndag, jobb måndag-onsdag, sedan ledig en vecka) har känts tuffare än vanligt, vet inte riktigt varför. Men telefonsamtalen till honom har endast innehållit gnäll typ. Vill fortfarande bara stänga in mig i sovrummet och vara i freeed. Tur att vi fått hänga med så många vänner och nya vänner i alla fall som piggat upp oss (mig). Igår träffade vi till exempel Elisabeth och Oliver. Så roligt att få träffa en pojkbebis hehe (och Elisabeth också såklart! :D), Abbe har ju bara tjejkompisar hittills. Han är också enda pojken i mammabarn-gruppen. Elisabeth bor inte så långt från oss, så det är ju perfekt när vi kan gå mellan varandras.

Jag har ju nog tänkt att jag ska börja fota lite mera vad jag gör på dagarna, men alltså nä, de enda bilderna jag har från igår är när Abbe äter kvällsgröt..

Dethär är i alla fall min utsikt just nu. Gräset som vi sådde framför terassen har äntligen börjat växa 🌱🌱.

2 thoughts on “Första juni

Kommentera

