Sol och gnäll

image

Det är ju nog minsann idag vi alla ska komma ihåg att ‘njuta av solen’ och berätta för omvärlden att vi gör det också. Och ja, det är varmt, soligt och härligt och jag är ledig – som uppladdat för att sitta i solstolen och njuta alltså. Men så har jag ju en liten en som inte förstår det där med att ligga snällt och leka för sig själv på filten i skuggan, medan mamma sitter i solen bredvid, hehe.

Nå, Jennis har fixat linsgryta och glass åt mig och Maddi idag, så en riktigt härlig dag har vi haft i värmen i alla fall. Abbe (och jag hehe) är så mycket nöjdare när vi har sällskap. När han är hemma med bara mig känns det som att han gnäller dagarna genom. Håhå, blir så tröööttt ibland och vill bara stänga in mig i sovrummet. Vet inte vad som stör honom mest, tänder som är på väg eller att han inte slipper framåt ännu. Men det känns faktiskt som en jobbig fas just nu och det bästa är att planera dagarna fulla med program, så vi inte blir uttråkade.

2 thoughts on “Sol och gnäll

  1. Minns att M också hade en riktigt jobbig fas då när hon inte slapp framåt. Hon blev så frustrerad och ingenting var bra. Det var inte bra på mage långa stunder, inte bea på rygg och absolut inga bra att inte nå alla saker direkt och komma framåt. Vi fick en mycket nöjdare och gladare unge efter att hon lärde sig att stiga upp och att gå och jag tycker att allt blev så mycket smidigare efter att hon själv kunde gå.

    1. Ja precis sådär är det för Abbe också. Han vill aldrig ligga på rygg (svänger sig typ aldrig till rygg själv) o så fort jag sätter ner honom på rygg svänger han till mage. O så böri han gnälla för att han bara ligger o sparkar o int far de nånstans o så blir han trött o då gnäller han ännu mer.. Håhå! Tur han sover ibland också 😀

Kommentera

