En fin lördag

Simon är hemma (han är alltid ledig söndagar), vilket betyder att jag kan ligga och dra mig i sängen medan han stiger upp med Abbe. Så jag kan blogga! Hann inte alls igår.

För då tillbringade jag och Abbe hela dagen i Skutnäs hos min mamma och pappa. Vi gick dit när Abbe sov första turen och hem kom vi klockan 12 inatt. Vi lekte, åt, var ute och gick, hjälpte mamma/mommo att plantera buskar och sedan kom Simon dit när han slutade jobbet. Då åkte han och jag hem och böt om och tog med pyjamas till Abbe, så vi fick lägga honom där. Det slutade med att vi var tolv personer runt bordet och mamma och pappa bjöd på hamburgare. När vi åkte hem var det så ljust och härligt ute ännu, jag älskar verkligen när det är ljust ute hela nätterna på sommaren (speciellt med mörka rullgardiner i sovrummet hehe).

image

imageimage

Nu ska jag stiga upp så vi får hitta på något roligt av den här dagen också. Ha en fin söndag!

3 thoughts on “En fin lördag

  1. Älskar verkligen de vackra ljusa kvällarna! Nu kunde man trycka på stoppknappen och stanna tiden, det är ju som allra bäst just nu när man har hela sommaren framför sig och allt där ute ännu är så där skirt ljusgrönt… 💚
    Hehe, den där promenadbilden du visade, tar man upp tull vänster där så kommer man till min mommos (fast hon lever ju inte mer men det är ändå alltid ” mommos” för mig) och mina släktingar! 😊

Kommentera

