Tre saker – en lista

Denna lista tog jag från Cindys blogg. Tycker alltid det är så roligt att läsa andra bloggares listor, men kommer mig aldrig för att själv fylla i en. Men nu, fredagen till ära!

3 saker jag ser fram emot:

  • Att få åka till Stockholm med mina tjejer Jennis och Maddi! Utan bebisar. Att få prata i lugn och ro, ÄTA i lugn och ro, dricka i lugn och ro.. Och ja, sova i lugn och ro.
  • Simons semester och pappaledighet. Vet dock inte ännu när någon av dem inträffar..
  • Att Abbe ska fylla ett år. Att förhoppningsvis få fira den dagen med massor av glädje. Glädje över att livet vann och att han finns hos oss idag.

3 saker jag vill:

  • Byta alla dörrar på vårt hus, både ytterdörrar och mellandörrar.
  • Åka på en resa med Simon och Abbe till hösten/vintern.
  • Uppskatta mammaledigheten mer än vad jag gör.

3 saker jag ofta gör:

  • Plockar undan här hemma.
  • Pussar Abbe.
  • Dricker vatten.

3 saker jag gillar:

  • Bra musik! T.ex. Kings of Leon, Coldplay, Kent, The Script, The Fray, U2, Sam Smith..
  • Att krypa ner i sängen bredvid Abbe på kvällarna.
  • Vinkvällar med mina vänner. Speciellt ljusa härliga sommarkvällar.

3 saker jag inte gillar (förutom det uppenbara: orättvisor, cancer, svält..):

  • När Abbe kommer på att han är hungrig klockan fyra på natten.
  • En stekhet bil på sommaren.
  • Fästingar!

3 saker jag borde:

  • Ta upp högarna jag räfsade ihop för flera dagar sedan.
  • Vara snällare mot mig själv.
  • Njuta mer av nuet.

3 saker jag kan:

  • Ekonomi.
  • Ta hand om Abbe och ge honom allt han behöver och lite till.
  • Laga supergod lasagne.

3 saker jag inte kan:

  • Äta i lugn och ro. Hinner bara sätta mig ner så vaknar Abbe..
  • Sjunga.
  • Gå och lägga mig om inte köket är städat.

3 saker jag blir lugn av:

  • Att somna till ljudet av regn.
  • Att få lyssna på Kings of Leon.
  • Att ligga tätt intill Abbe och lyssna till hans andetag.

3 saker jag blir stressad av:

  • När tvättkorgen är full.
  • Att ha en massa ‘borden’ som snurrar i min hjärna.
  • Bilisterna i Jeppis när jag har bråttom.

3 saker jag gjort i helgen:

  • Hmm, minns jag ens vad jag gjorde förra helgen? Ok, byggde terass.
  • Var på mat hos mamma och pappa.
  • Alltså.. Byggde terass? 

3 saker jag gjort den senaste veckan:

  • Bakat en marängrulle (obs, bakar typ aldrig).
  • Kunnat sitta på vår färdiga terass och njuta av solen.
  • Haft klänning på mig en dag och jacka följande dag.
Kommentera

