För ett år sedan

Idag har jag och Abbe hängt med Cissi och Vanessa. Vi hämtade mat och åt hos oss och när det var dags för kaffe (för Cissi, jag dricker inte kaffe) var det så varmt och skönt, så vi tänkte att det är säkert härligt vid Skorpan. Meen, när vi väl kom dit så blev det ju kallt. Nå, jag hann äta min vitchoklad- och halloncheesecake innan Abbe blev övertrött och vi var tvungna att åka hem.

Men hörni, vet ni vad jag gjorde ifjol den 27 maj? Jo detta:

imageimage

Vi hade just fått nycklarna till vårt hus, Simon var i jobb och jag hade en bättre dag med mitt graviditetsillamående. Så då tänkte jag vara duktig och riva lite tapeter. Kände mig väldigt optimistisk när jag började riva. Inte lika optimistisk efter en stund. Ni vet inte hur jobbiga tapeter det var i det här huset, vi rev och rev och rev.. Men alltså de satt så otroligt hårt! Flera lager dessutom. Till slut när vi kämpat och fått bort det mesta satte vi upp nån slags tapet (kommer inte på vad den heter) och målade över allt. Vi har ju inte de jämnaste och finaste väggarna i stan om man säger så..

Såhär ser det ut idag fotat ur typ samma vinkel:

Jepp, wc-dörren är öppen. Märkte det när jag tagit bilderna och lat som jag är orkade jag inte gå och stänga den och fota om. Och pafflådan med ved bredvid spisen är Simons val av inredningsdetalj, icke min.

Alltså jaa. Nog är det skönt att vi har renoveringen bakom oss. Bara en bastu och nya mellandörrar som saknas (och ny inredning i hjälpköket). Och kanske lite smått, hehe. Och då pratar jag ju om insidan.

7 thoughts on “För ett år sedan

  1. Va fint ni har det! :) Det blir verkligen som ett helt annat hus fastän man bara ytrenoverar!
    Ps. Om du såg nån stalker som krypkörde förbi ert hus idag, så var det bara jag på väg hem från Carros heheh, då jag var nyfiken på var ni bor, och vi bor ju faktiskt rätt nära varann kunde jag konstatera! :) Prommis nån dag?

    1. Tack! :) Haha nä faktiskt såg int jag dig, men å andra sidan e jag int så uppmärksam :D Men joo absolut ska vi fa på prommis! Typ måndag eller tisdag? Eller när passar de för dig?

  2. Vad är Skorpan för ställe? Blev ju nyfiken nu! :)
    Vad fint det blev efter renoveringen! Visade spisbilden för min man eftersom jag tyckte det var supersnyggt och orginellt med de mönstrade plattorna framför spisen. Han gillade det också och sa t o m att så kunde vi ju göra också sen när vi byter golvet i vardagsrummet (vi bytte spis för några år sen eftersom den gamla med insats var slut, och har kvar den gamla spisplåten + att det är skarvar på båda sidor om spisen eftersom den nya är lite smalare än den gamla var och tanken är att vi *någon gång* ska bygga ut det trånga L-formade vardagsrummet och då naturligtvis byta golv, så vi har inte gjort något åt det). :)

    1. Skorpan är ett mysigt café som ligger i Skata här i Jakobstad. De e speciellt kända för sina supergoda kanelbullar och egengjorda glass 😊

      Tack! Vi (jag) ville ha något lite annorlunda 😊 Jag gillar det verkligen, men nog kan det ju hända jag tröttnar till slut hehe..

  3. Aha, borde ta och göra ett bedök dit då någon gång! Älskar ju mysiga cafe’er! ☺
    Har inte sett någon annan som haft såna plattor vid spisen, så det var verkligen en annorlunda ide’ som vi ska lägga bakom örat! ☺ Det är väl så med allt, man kan tröttna förr eller senare, men man måste ju våga prova på också och inte alltid bara köra på det gamla vanliga! 😀

    1. De ska du absolut, det är så mysigt där! På sommarn kan man sitta ute i den mysiga trägården o på hösten/vintern så är det jättemysigt inne i stugan med kakelugn 😊

Kommentera

