Att vara utan motivation

Alltså mitt bloggande har inte blivit till något den här veckan. Vet inte hur många gånger jag börjat skriva ett inlägg, men tappat motivationen och sparat inlägget i utkast istället. Får se vad som händer med det här inlägget, om jag kommer så långt som till publicera-knappen.

Hur som helst. Tappade lite lusten när det blev sånt ståhej över mitt inlägg om att gå över tiden. Eller egentligen blev jag så frustrerad över en kommentar att jag bara ville stänga bloggen och aldrig öppna den igen. Men nu har jag skärpt mig och konstaterat att det bara är att skaka av sig och gå vidare. Jag vill ju liksom blogga om sånt som berör mig, både positiva och negativa saker. Men samtidigt gillar jag inte att debattera och slåss för min åsikt – i bloggvärlden. I verkliga livet däremot älskar jag ju att debattera och diskutera.

Men hörni. Om det är något speciellt ni vill jag ska blogga om, något ni funderar över eller vill fråga – kommentera! Eller bara berätta vad ni gillar att läsa här. För att jag ska få upp motivationen lite 😊

13 thoughts on “Att vara utan motivation

  1. Bry dig inte om de där negativa kommentarerna, du har ju all rätt att skriva vad du vill på DIN blogg. Vet att det kan vara svårt att inte ta åt sig, men du får försöka tänka positivt och ta nya tag. Kram! 💚
    Sånt som jag gärna läser och ser mer av är inredning och trädgård, och naturligtvis er vardag! 😊

    1. Jag ska försöka 😊 Och såklart har alla rätt att kommentera sin åsikt också, jag var bara inte riktigt beredd. Tack för din kommentar ❤️ Ska försöka blogga mer om inredning o trädgård 😊

  2. Javisst har man rätt att skriva om vad man vill om i sin blogg. Pressfrihet kallas det i vårt land, men med den friheten följer också ett ansvar. Jag tycker Ida gjorde fel som hängde ut en person på sin blogg. Då handlar de inte om att hon inte får ha den åsikt hon har men hon kunde skrivit inlägget utan att hänga ut en person. De blev så fult.

    1. Fast Sanna, hon hängde ju verkligen aldrig ut någon med namn? Och även fast Anna skrev en kommentar till inlägget så har jag ingen aning om vilken Anna det är, det finns ju flera 100 Annor, bara i Jakobstad. Sen är ju knappast denhär Anna den enda som nånsin skrivit sådär. Och som Ida också skrev i inlägget så har hon sett liknande meningar flera gånger, den enda skillnaden var att nu valde hon att blogga om sin synvinkel om den.

      Och tillslut igen, att citera en mening är INTE att hänga ut en person.

    2. Ida har inte hängt ut någon. Bara för att man kanske känner sig träffad i ett inlägg så behöver det ju inte betyta att skribenten menar just en själv. Sen om Ida vill skriva ett blogginlägg, i detta fall om att gå över tiden, så kan hon ju inte gå runt och fundera på när det passar att skriva vad ifall någon skulle råka ta illa upp.

      1. Precis som två ovanstående skriver, så har jag inte hängt ut någon. Jag citerade en mening som jag sett många gånger skrivna av olika personer.

  3. Ja, som vi talade om idag, ibland så vill vissa inte ens försöka förstå ens texter, så det är bara att inse att det blir missförstånd ibland och försöka skita i det och gå vidare! :) Och jo nu ska jag påminna dig om domdär före och efterbilderna du pratade om idag ;) Dom vill jag se! Älskar före och efterbilder :)

  4. Jag gillar allt med din blogg! Den känns så djup på nåt sätt 😊 Inget bullshit liksom utan raka rör. Det gillar jag!

Kommentera

