En sån dag idag

image.jpeg

Idag när Abbe sov eftermiddagsvilan somnade både jag och Simon på soffan. Vet inte när det skulle ha hänt senast? Vet överhuvudtaget inte när jag senast skulle ha sovit själv när Abbe sover på dagen. Men fy vad skönt det var! Måste ju passa på när det regnar och är kallt ute. Och när vi nu avslutat terassprojektet (ok, två plankor kvar på ena sidan) och äntligen kan ta det lite lugnt tillsammans alla tre ❤️

Igårkväll planterade jag fyra buskar och idag på förmiddagen planterade jag resten. Så nu är allt planterat också! Nu återstår bara att ta bort massa högar av sånt jag räfsat ihop på bakgården/sidan av huset, efter att vi klippte ner några buskar, sen kan jag slappna av lite med trädgårdsarbetet, hehe. Men det är ju nog bara att konstatera att det tar liksom aldrig slut när man är husägare, alltid finns det något att fixa (och finns det inte hittar man på något). Och tur är väl det, annars skulle man ju bli uttråkad.

Men nu ska jag stiga upp ur soffan så vi får åka och handla. Kylskåpet vårt är typ tomt som vanligt.. Alltid lika tillfredsställande när vi varit och handlat och får plocka ur matpåsarna och in i kylskåpet/skafferiet hehe.

Kommentera

