Terassbygge

Hela helgen har gått åt terassbygge. Men vi är snaart klara. Såhär långt är vi just nu:

Lite kvar ännu, men locket är på i alla fall så vi kan va på den. Den går runt hörnet också, men plankorna tog slut, så vi fortsätter där imorgon. Jag och mamma var till Sunds igår och köpte lite olika buskar som jag borde plantera idag, men alltså trädgård är ju inte min starka sida..

Där framför terassen var det är jord (och sågspån) nu, var alltså stenplattor tidigare:

image.jpegNu måste jag bara hitta ett annat ställe att sätta ner plattorna på, eftersom jag gärna vill spara dem.

Jag minns att jag var så skeptisk först till att bygga terassen framför huset, jag ville endast bygga på sidan där var vi har eftermiddags- och kvällssol. Jag tänkte att det inte alls skulle passa med huset att bygga där framme. Men jag är såå glad att vi slutligen valde att bygga där också. Så härligt att kunna njuta av morgon- och dagssol på en terass också.

Min uppgift i terassbygget är ju alltså att skruva alla tusen skruvar, ifall någon undrade, hehe. 

2 thoughts on “Terassbygge

  1. Vad fint det kommer att bli! Du kommer inte att ångra dig när du får njuta av solen från morgon till kväll :) jag själv älskar det.

Kommentera

