En tisdag med ont i magen

imageLunch hos mig tidigare idag.

Nu har vi bokat flyg också, så nu finns det ingen återvändo. Tänk att vi ska åka till Stockholm! Få sitta och äta låånga luncher (utan barn alltså hehe) och dricka massa vin och skumpa. Strosa runt i ett förhoppningsvis soligt Stockholm och ha en mysig picknick i nån park. Åh vad jag längtar! Men tack och lov är det ändå nästan två månader dit, så Abbe hinner bli lite äldre och jag förbereda mig på att vara borta från honom i två nätter.

På tal om nätter så sov han nästan 14 timmar inatt. Från 19.30 till 7.30 (också det nytt rekord, han brukar nog vakna efter 10-11 timmar och äta), då han vaknade för mat. Eller egentligen vaknade han inte, utan jag vaknade och konstaterade att nu blir han nog snart hungrig, så jag steg upp och fixade ersättning och i princip väckte honom.. Sen efter han ätit så var han nog vaken en stund, men sen vände han sig på mage och sov vidare till kvart över 9, då jag väckte honom så vi inte skulle sova bort hela dagen 😀 Så idag känner jag mig hur utvilad som helst, förutom att jag drabbats av hemska magsmärtor. Samma som jag haft två gånger tidigare i år. Jag har tagit två starka värktabletter och nu ligger jag och vilar så länge Abbe sover eftermiddagsturen.

imageEn liten filur!

Jag vet att jag har sagt det förr, men det är nog guldvärt att ens bästa vänner är mammalediga samtidigt som en själv. Både jag och Abbe behöver en daglig dos av umgänge, annars blir vi så uttråkade. Mammabarn-träffar är ju inte heller riktigt min grej (trots att jag tappert försöker vara med), så därför är jag så tacksam för att mina vänner sedan 20 år tillbaka också hänger hemma med småttingar så vi kan hänga tillsammans 😊

Kommentera

