Morsvila

Vet ni vad jag, Jennis och Maddi har gjort ikväll? Bokat två hotellnätter i Stockholm i juli. Jag ska alltså åka iväg utan Abbe. Får lite smått panik när jag tänker på att jag ska vara utan honom så länge, men åh vad roligt ändå att få åka till min favoritstad! Senast jag var där var i början på maj ifjol, då jag var gravid och mådde illa. Huh. Men det var en fin resa ändå minns jag. Trots den minimala orken och de korta nerverna.

/Stockholm ifjol. Morsdagsfrukost med skumpa (såklart!) och mamma och Alex (min bror som bor där).

Vi har dock inte bokat flyg ännu och hotellnätterna har gratis avbokning, så jag hinner fega ur ännu hehe.

3 thoughts on “Morsvila

  1. Åh vad härligt det låter, blir ju nästan lite avis! Senast igår kände jag att jag verkligen skulle behöva lite semester på egen hand för att vila upp mig (och nerverna, hade varit en dag med mycket krångel). Det är nog just det man behöver ibland, lite tid på egen hand för att sen orka med vardagen igen. Får väk ta det här som en liten ”minivila”, är på sockerbelastning idag (pga min graviditetsdiabetes som ska följas upp nu ett år efter förlossningen) och den här gången fick jag gå till ett separat rum där det t o m finns säng och filt och vänta och slapp sitta ute i korridoren med alla andra i 2 timmar. Önskar jag fått gå hit sist också, då jag var gravid och mådde illa! Riktigt lyxigt att ligga här och kolla bloggar och läsa tidningar medan dottern är hos din fammo, det var bara frukosten jag kan klaga på då, nämligen glukosblandningen jag fick att dricka vilken man nu inte blev mätt på! 😁

    1. Hehe jaa känner igen det där med sockerbelastning. Hade dessutom hemskt graviditetsillamående när jag var på det, usch..

      Ska verkligen bli skönt att komma iväg, även om det såklart känns jobbigt att vara utan Abbe. Men det är nyttigt både för mig o honom tror jag!

  2. Gick så mycket smidigare med belastningen den här gången! ☺ Nog för att det gick bra när jag var gravid också, men var så otroligt nervös när det var första gången och alla hade påstått det var sååå hemskt. Var dessutom rädd för att gå under eller svimma när jag inte fått äta på så länge, har även i vanliga fall problem med det och när jag var gravid måste jag äta något direkt jag steg upp och inte låta det gå för länge mellan måltiderna för att inte börja må illa. Gick ändå bra, men började känna mig lite yr och svag mot slutet av första timmen innan det var dags för andra sticket. Inte så trevligt att sitta ute i väntrummet då… Den här gången kände jag inte av något sånt ( kan ju ha hjälpt till när jag fick ligga och vila också) och det var bara 2 stick när man inte är gravid. Rummet jag fick vara i hade de haft bara några veckor, så det var så pass nytt.

Kommentera

