I mitt huvud

Lite tankar en söndagkväll:

– Abbe är så rolig att umgås med nu. Han skrattar (på sitt eget speciella sätt, han har ju inget ‘normalt’ ljud ännu) och är så glad hela tiden. Igårkväll ville han inte alls sova, utan satt i soffan och lekte med sina leksaker ända till klockan 11. Han var såå glad 😊 Som jag har längtat efter detta, att verkligen kunna njuta av hans sällskap.

– Jag vill börja springa igen. Jag har tänkt att jag ska börja lite smått när Simon slutar den här jobbveckan.

– Jag läser aldrig böcker eller ser på serier längre. För kunde jag läsa en stund i sängen innan jag somnade, men nu kan jag ju inte sätta på lampan i sovrummet när Abbe ligger och sover i sängen vår.

– På tal om det. Vi kanske borde flytta Abbe i egen säng snart, men både jag och Simon tycker det är så mysigt att sova med honom, så jag vet inte hur vi ska kunna sluta med det.

– Jag tänker mycket på det här med flera barn. Ska skriva ett inlägg om det snart har jag tänkt..

– Jag längtar verkligen så mycket efter sommar och värme nu. Jag skulle vilja åka på nån liten resa med Abbe i sommar, men vet inte vart vi skulle åka? Till hösten har vi ju tänkt åka på en längre resa ifall allt är ok med Abbe då också, så det skulle vara bra att ”träna” först. Är mest nervös inför att flyga med honom.

– Detta är första sommaren sedan 2010 som vi inte har ett enda bröllop att gå på! Och jag tycker det är lite skönt, hehe..

– Jag funderar på när jag ska börja jobba igen. Tänk att min föräldraledighet går ut i augusti! Det är ju bara nån månad dit. Dock kommer jag inte börja jobba ännu i år.

– Jag tar ALDRIG selfies längre. Det enda jag fotar är Abbe. Eller Abbe och Simon. Eller Abbe och någon annan person.

Ett litet urval från min mest aktiva selfie-period år 2012-2013.

Kommentera

