Fredag med mammabarn och nya böcker

Idag har faktiskt jag och Abbe varit på mammabarn-träff till en av mammorna från förberedelsegruppen vår (faktiskt skriver jag på grund av detta). Vi hann vara till och med så länge som fyra timmar innan Abbe fick nog och bara började gnälla. Så då åkte vi hem.

image

På vägen hem åkte vi via R-kiosken för att hämta ut ett paket från Adlibris. Massa böcker åt Abbe! Trodde jag endast att jag skulle hämta ut. Så jag tog Abbe på ena armen och gick in. Killen i kassan såg lite frågande ut när han höll upp ett stort paket. Då kom jag på att jag hade ju passat på att beställa en babygunga också från samma ställe. Duktig kvinna som jag är lyckades jag få ut både paketet och Abbe på samma gång i bilen (vad skulle jag annars göra? Lämna Abbe åt killen i kassan och gå ut med paketet först? Gå ut med Abbe i bilen, lämna honom där (hade parkerat en liten bit ifrån) och sedan gå in efter paketet? Skulle inte tro det. Men varför finns det ingen som erbjuder sin hjälp när de ser en mamma kånka på ett megapaket plus en bebis? Håhå. Minns att jag var frustrerad på samma sak när jag var och handlade höggravid till Prisma bara nån vecka innan Abbe kom. Där kom jag med vagnen full med kassar och hade parkerat bilen låångt borta på grund av full parkering. Envis (och lat) som jag är lämnade jag ändå vagnen där vid vagnparkeringen och bar alla tunga kassar till bilen istället för att gå med vagnen till bilen och sen föra tillbaka den, hehe. Hur som helst, massor med folk gick förbi mig, men ingen erbjöd sin hjälp. Ok, slut på superlång parentes).

Böcker var det alltså. Abbe älskar ju att läsa (nåja, titta med händerna och dregla) i böcker, men vi började bli lite trötta på de vi har, så vi behövde minsann nya.

Imorgon ska vi till Vasa på ultraljud. Så Simon kommer hem från jobb redan ikväll. Jag hoppashoppas allt ser bra ut med hjärtat, och ifall det gör det, att vi får ta paus från ultraljuden över sommaren.

Kanske vi skulle passa på att hälsa på någon i Vasa också på samma gång vi är där, någon som vill träffa denna charmiga kille plus hans föräldrar? Hehe.

3 thoughts on “Fredag med mammabarn och nya böcker

  1. Vi skulle också på mamma-barnträff och gick dit i regnet, och så dök ingen annan upp! Väntade en bra stund och sen fick vi gå hem igen. Suck. Inte så roligt då folk efterlyst mamma-barngruppen (som haft paus sen förra sommaren) och sen när man försöker dra igång träffarna så kommer ingen! 😕
    Roligt med nya böcker, Muminboken om färger har vi också! ☺
    Ja, varför kan folk inte hjälpa när de ser att man behöver det? 😕

  2. Ja, ska se hur det blir, om vi lägger ner för tillfället och försöker på nytt till hösten om intresse finns. 😕 Visst kan man ju ha annat för sig någon gång, men tycker nu ändå att NÅGON kunde komma! Känns ju inget vidare då jag äntligen övervunnit min ”rädsla” för mamma-barnträffar och dessutom lite har ansvaret för träffarna också och så ställer ingen upp…

Kommentera

