Sol ute = sol i sinne

Nepp, det stämmer inte alltid in på mig. Sol ute kan ibland ge mig sån prestationsångest att det enda jag vill göra är att ligga inomhus i sängen och dra täcket över huvudet. Nå, som förälder kan man ju inte längre göra så, hehe. Det är bara att bita ihop och göra det bästa.

Men i vår hörni, har solen gett mig ny kraft på något vis! Speciellt de senaste veckorna. Att vara mammaledig är långt ifrån hur jag trodde det skulle vara och jag är inte alls den som njuter varje dag. Men idag har jag faktiskt på riktigt njuutit! Gått till Pavis och lunchat länge med Maddi, Anniina och Jennis. Abbe satt i matstolen bredvid och var hur nöjd som helst. Sen gick vi hem igen (via min älsklingsplats vid hamnen) och sålänge Abbe sov satt jag i solen och läste. Så har vi också handlat för första gången på tumis jag och Abbe, ett till mål avklarat. Dock tänkte nattningen förstöra denna fantastiska dag, men efter 35 minuter slöt Abbe äntligen ögonen och allt var förlåtet.

image

Nå, imorgon regnar det väl.

Kommentera

