En jobbig men effektiv dag

Idag har vi fått mycket gjort! Trots att jag halva dagen inte hade lust att göra något alls. Vet inte vad dessa dagar jag har nu som då beror på? PMS kanske? Hmm, kan det faktiskt vara så usligt när man har PMS.. Och finns det isåfall medicin mot det? Simon är ju nära att hota med skilsmässa alltid när dessa dagar kommer, hehe.. Innan Abbe kom kunde jag ligga hela dagen i sängen, vägra äta, vägra göra något alls. Alltså INGET Simon gjorde hjälpte då. Men det kan jag ju inte göra längre. Jag får nog bara rycka upp mig helt enkelt och skärpa till mig. Trots att det känns som att livet är heelt värdelöst, inget är roligt, allt är jobbigt och tungt och det finns absolut inget jag har lust att göra förutom att ligga och gråta i sängen och tycka synd om mig själv som har ett så värdelöst liv.

Så ja, det var det jag gjorde när klockan började ticka iväg mot eftermiddag (skärpte till mig alltså, innan dess låg jag nog och snyftade i sängen en stund). Så vi åkte till Biskops och handlade bolltujor, dräneringsrör och lite annat. Så nu är alla rör från stuprännorna nergrävda, gräsmattan utjämnad, tujor planterade, och terassen påbörjad. Dessutom har vi handlat mat också. Och livet känns inte värdelöst längre, hurra 😊

Inga bilder på det dock, så gott humör hade jag inte.

4 thoughts on “En jobbig men effektiv dag

Kommentera

