Bloggevent vid Elsa Möbel

Igår var jag iväg till Kronoby på ett bloggevent som fina Sara och Carro ordnade tillsammans med Evalis på Elsa Möbel. Jag var så nervös när jag körde iväg hemifrån, både inför eventet och det att lämna Abbe första gången och skötas längre än en timme hos någon annan än mig och Simon. Men det var såå roligt! Och Abbe hade det såklart hur bra som helst med sin fammo. Jag är så glad att jag kom mig iväg. Vi hade alla med något som vi fick måla med Vintage Paint. Jag målade en liten pall som jag har tänkt ska stå i Abbes rum. Så fick vi även mat där och härliga tårtor till efterrätt.

Vilken tur att ni inte är bortskämda med klara och fina bilder i denhär bloggen. För min systemkamera låg nog snällt hemma i kontoret och dammade.

Det svåraste var att välja färg! Fanns så många fina att välja mellan. Jag är ju ingen expert på att måla, men jag är ändå sugen på att måla en stor bokhylla (som även den ska in i Abbes rum) i samma färg som pallen ovan.

Jag borde verkligen träna på bloggbilder. Till exempel att ta bild innan alla har tagit av tårtorna, hehe. Men alltså ja, såå lyxigt var det. Tusen tack Sara och Carola för att jag fick komma!

Vi fick även hem en goodiebag fylld med massa fina saker. Men mer om den sen, har nämligen inga bilder på innehållet. Genast när jag kom hem så var det dags att fira vappen med Jennis och Maddi plus deras familjer, så jag hann inte fota den. Vappenfirandet slutade dock med att jag nattade Abbe i en och en halvtimme sålänge hälften åt. För att jag till slut gav upp och lät honom vara uppe med oss till halv 11. Han ville inte alls sova utan hänga med oss vuxna istället. Där satt han nöjd i sin matstol flera timmar efter läggdags och lekte med sina leksaker. Älskade, hopplösa unge ❤️

Att leka med lock är en ny favorit här hos oss.

I fredags var vi och hälsade på mina jobbkompisar till banken. När jag sa åt Abbe att vi ska åka till mammas jobb, så slog det mig att jaa, jag har ju ett jobb! Att gå runt här hemma hela dagarna ska jag ju inte göra föralltid.

Så har vi hunnit spendera en dag i solen i Socklot hos Anniina också. Mycket roligt program den här veckan alltså. Nu ska jag stiga upp ur sängen, passar på att blogga när Simon är hemma och går upp med Abbe hehe. Ha en fin första maj!

3 thoughts on “Bloggevent vid Elsa Möbel

Kommentera

