Ensamma hemma

Simon är borta ikväll och vad gör jag? Rensar i kökslådor, hänger bort tvätt och sorterar och viker ihop alla plastpåsar (ni vet, typ Prisma-påsar som är så bra att använda som roskispåsar) fint i sin låda. Men alltså jag njuter faktiskt av att göra sånt, ha på skön musik och ett vinglas och bara få gå runt och fixa i lugn och ro.

Jag och Abbe var dock hos Jennis på pasta tidigare ikväll. Det är så skönt att bara kunna ta med pyjamas och natta honom innan klockan åtta när vi är någonstans nu för tiden. Han vaknade inte ens när jag flyttade över honom i babyskyddet då vi åkte hem. Jag får passa på att njuta för det kommer väl inte alltid vara såhär smidigt.

Nu har jag krupit ner i sängen bredvid Abbe och ska läsa några bloggar innan jag somnar. Godnatt!

imageHos mamma och pappa tidigare idag, de har alltid så varmt och skönt på deras terass om det är soligt. Vill också börja bygga vår terass!

Kommentera

