Evighetslistan

Jag vill ogärna debattera i min blogg, men för att ni ska få veta lite mer hur jag tänker så svarar jag på denna lista som jag hittade på Linns blogg.

1. Så här tänker jag kring vacciner: Vi följer rekommendationerna från rådgivningen. De flesta vacciner som hör till programmet väljer vi alltså att ge Abbe. Jag tror vi skulle göra lika om vi inte skulle ha ett hjärtsjukt barn, men nu känns det extra viktigt att skydda honom. Vi är livrädda för att han ska bli sjuk på något vis.

2. Gällande skönhetsingrepp tycker jag så här: Helt okej och varje människa har rätt att själva få bestämma om och varför.

3. Min sanna åsikt om muminmuggar: Jag har en som jag fått i present och så har Abbe en som han fick i dopgåva. Jag tycker det är jättegulligt att folk samlar på dem, men det är inget för mig. Åt Abbe däremot kanske jag skulle kunna tänka mig att samla på några fina.

4. Ska barn synas på sociala medier? Så här tänker jag: Jag har ju valt att visa Abbe ur alla möjliga vinklar här på bloggen och det känns för det mesta okej. Men ibland tycker jag det är så ansvarsfullt eller fint på något vis av föräldrar att inte visa barnen på sociala medier, så jag blir nästan lite avis. Men å andra sidan eftersom jag skriver så mycket om honom här, så vill jag gärna visa honom också. Kanske jag ändrar mig i något skede.

5. Är jag feminist eller inte? Så här tänker jag: Ja, även fast jag kanske inte ropar högst. Vissa frågor bryr jag mig mindre i (t.ex. att kvinnor ska få vara topless på badhus), medan andra frågor ligger mig närmare hjärtat.

6. Mina tankar om kommersiella samarbeten i bloggar: Jätteroligt och bra! Både för bloggare och företag. Vill dock gärna att det ska stå tydligt högst upp i ett blogginlägg ifall det är ett samarbete och inte upptäcka det först när jag läst igenom hela inlägget.

7. Kan pojkar ha rosa kläder? Min åsikt om genustänk i kläder: Såklart! Jag klär Abbe i det jag tycker är fint och när han blir äldre kommer han få välja själv. Tycker för övrigt det är så irriterande när det i webbshoppar finns att välja ”babyboy” eller ”babygirl”.

8. Dop eller namnfest – vad väljer jag? Vi valde dop eftersom vi är kristna.

9. Bloggska – är det ett viktigt språk? Vad är det för språk?

10. Den berömda bloggfasaden – ska man visa allt i bloggen? Jag skriver så ärligt jag kan om vår vardag, även fast jag såklart lämnar bort mycket. Men jag förskönar aldrig. Och jag vill gärna läsa om allt i en blogg, både det bra och det dåliga.

image

Kommentera

