Status

Oj, tydligen fick bloggen va igår. Dagen gick så snabbt. Men här kommer lite tankar en torsdagmorgon.

– Det var så skönt att få komma hem i tisdags. Jag är så tacksam för att vi får vara här och inte behöver bo på sjukhus.

– Maddi och Laline var här hela dagen igår och hängde med oss. Även Jennis och Anniina var här en sväng. Kändes som det var så länge sen vi träffats bara för att det varit en Hesa-resa här emellan. Tack för att ni finns i mitt liv och förgyller min mammaledighet ❤️

– Abbe fyller snart ett halvår! Det känns nästan som att jag vill fira det med ett kalas. Det är ju så stort! Vår lilla plutt blir sex månader gammal, vem kunde tro det.

– Jag har shoppat lite ny inredning till Abbes rum. Hans rum har inte varit riktigt prioriterat eftersom han ändå inte är där inne, men nu känner jag att jag vill börja fixa klart där.

– Abbe har sovit så bra de senaste nätterna! Ja, förutom inatt då han varit vaken flera gånger. Han somnar dock om direkt bara man svänger honom på sida. Dessutom åt han redan 5 imorse.. Men innan inatt har han sovit jättebra några nätter. Han sover ju nog ofta hela nätter, från 7-8 på kvällen till 6-7 då han äter en gång, somnar om och vaknar mellan 8-9. Men han har alltid så mycket väsen för sig så vi sover ändå dåligt. Men de senaste nätterna har han sovit såå lugnt, så vi alla har fått sova bra.

– Man märker också på honom att det är lättare för honom att vara nu, han andas inte lika tätt och är mycket nöjdare helt enkelt. Ingreppet var nog i rätt tid.

– Simons lediga vecka började idag! Vi har lite projekt här hemma (om man frågar mig, inte Simon), men annars ska vi bara njuuta. Eller jag och Abbe ska njuta av att ha honom hemma, hehe. Typ att jag kan ligga kvar i sängen och blogga nu, medan Simon steg upp med Abbe! Och att turas om att mata på morgonen. Och att inte behöva natta varje kväll.

– … Vilket i och för sig inte har varit något problem de senaste veckorna. Ni minns kanske att jag skrev om nattningen, hur hopplöst jag tyckte det var och hur jag fasade för nattningen varje dag. Så är det inte alls längre! Nu går det för det mesta hur smidigt som helst.

– Ofta (typ alltid) när jag tittar på Abbe kan jag inte förstå att jag och Simon skapat honom, han är ju så fin och perfekt på alla vis. Hur kunde just han bli resultatet av oss två?

– Dagens fundering: vågar jag åka på morsvila till Stockholm två nätter i sommar? Utan Abbe? Alltså frågan är ställd till mig själv, för det är bara mig det hänger på.

Hjärtat svämmar över av kärlek till denna lilla kille. Inte är det lätt att vara mamma, det är långt ifrån hur jag trodde det skulle vara, men det är så värt alla jobbiga stunder.

(Skadan på Abbes vänstra hand är ett resultat av stressiga sköterskor i Uleåborg som lindat fast kanylen i hans hand för hårt när han flög till Helsingfors, så all medicin hade (istället för att gå ut i kroppen) stannat kvar i handen och fräst sönder stor del av den.)

Kommentera

