Vad göra om dagarna?

Vill börja med att tacka för alla kommentarer på förra inlägget ❤️

Det är verkligen härligt att se hur Abbe utvecklas varje dag och lär sig nya saker. Men, jag tycker att det just nu känns som en lite jobbigare period. Jag vet inte riktigt hur jag ska underhålla honom de dagar vi bara är hemma. Nästan alltid har vi ju program, men om vi någon gång är hemma en hel dag så seegar nog sig timmarna fram och jag vet inte alls hur jag ska stimulera honom så han ska vara nöjd.

Det han gillar bäst är att sitta upprätt i famnen och han kan vara nöjd ganska länge om han får tugga på nån leksak då (eller slänga leksaker omkring sig). Och jag har honom gärna i famnen, men jag får ju inte uträttat något då på dagarna. Han sover nu också ganska dåligt (både dagtid och nattetid), så min egentid är verkligen begränsad de veckor Simon jobbar..

Alltså ja. Det känns lite jobbigt nu faktiskt. Inte bara det, också att jag tycker mig märka en liten skillnad i Abbes mående nu jämfört med tidigare.. Vilken tur att vi fick operationstiden så snabbt ändå. Simon for till Jalasjärvi på jobb idag också, så jag är ensam med Abbe och jag är så orolig och ängslig på något vis.

IMG_6616Alltid fingrarna eller en leksak i munnen.

IMG_6626Vi har ändå haft en bra dag. Kika kom och hälsade på oss några timmar, sedan var vi och handlade med mamma och pappa och så en sväng till min fammo och faffa. Abbe somnade en timme senare än vanligt, så jag hoppas på sovmorgon. Han vaknade en timme tidigare än han brukar idag och jag har varit såå trött hela dagen, helt utan energi. Känner mig tom just nu. Vill bara krypa ner bredvid min bebis och sova i några dagar, vakna upp med ingreppet bakom oss och en pigg och frisk Abbe.

Kommentera

